Bærer frukt selv om man er gammel?

God morgen til deg. Håper du har fått skjønnhet søvn i natt. Jeg har i hvert fall sovet godt i natt og klar for en ny dag.

Utenfor vinduet er det grått. Sola skulle ta feire i helga og jeg kunne ikke gjøre noe med det enn å være min egen sol:)

Greit at noen sender fine bilder med sol til meg som disse:

Fra svogeren

Fra min sjømann

Her var solnedgang da det var sol utenfor mitt vindu.

Ellers,  bugner det av grøde overalt.

Epler, plommer og bær og grønnsaker er bare pryd å se til.

Kirsebærtreet mitt bugner også av frukt som både meg og fuglene spiser om kapp.

Fikk besøk av min søster og tantebarn i går som hjalp meg å plukke litt frukt.

Kirsebærtreet vårt er veldig gammel, men fortsatt bærer frukt og jeg tenker på kroppen min som begynner å bli gammel og kreften min er ikke som før. Det er begrenset hvor mye jeg kan gjøre nå for tiden. Men dagens ord i dag

( Jeremia 17:7.8) minnet meg om at hvis jeg setter min lit til Gud,  kan jeg være lik et tre som plantet ved vann, som strekker sine røtter mot bekken. Da kommer jeg fortsatt til å bære frukt. Jeg strekker meg mot livets vann (Gud) for hos ham får jeg det jeg trenger i hverdagen slik at jeg jeg kan fortsatt være en velsignelse til tross for mine utfordringer.

Enn du? Føler du deg gammel?

Avslutter med dagens quotes og ønsker deg en god dag.

 

12 kommentarer

Siste innlegg