Filippinsk frokost

En god morgen til deg i denne stormfulle morgen. Ja, det stemmer! Her uler vinden….hverdag. Det høres ut som et barn som ville ha oppmerksomhet. Og jeg som en mor som prøver å ignorere sutringen. Jeg svimler jo allerede selv uten vind og sterkt vind eller storm  er den siste jeg ønsker meg. Men livet består av både det ene og den andre og man må jo leve med det.

Jeg savner sola…varme…hjemlandet mitt. Da kom ideen om å lage fillippinsk frokost. “Fried rice.” For i Filippinene spiser vi ris tre ganger hver dag. I risen kan man blande alt mulig. Så, jeg brukte hakket hamburger, rester fra hamburger jeg laget en dag før da jeg klarte bare å spise halve. Også stekt egg, hvitløk, løk og smør. Og jeg pyntet den med tomat. Smoothie ved siden av.

Mens jeg laget denne retten ble jeg minnet om min søster som døde av kreft for noen år siden. Før hun ble veldig dårlig, var jeg på besøk hos henne og hun hadde laget fried rice til meg med tomat. Jeg ble litt trist da.

Vel matlysten var ikke på topp. Er blitt vant å spise et knekkebrød om morgenen og derfor klarte bare å spise litt av frokosten. Men jeg opplevde både gode og triste minner fra dette måltidet.

Ellers skiftet jeg sengetøy etter at jeg har stått opp. Det er vel anbefalt å skifte sengetøy hver 14.dag.

Bildet er lånt fra Canva.com.

Nå må jeg hvile mye for jeg har allerede brukt opp energien min. Vel, jeg har jo klart allerede to ting i dag. Og det er bra med tanke på hvordan jeg har det:)

En god tirsdags morgen til deg.

Hva har du spist til frokost?

Avslutter med disse ord til ettertanke:

 

8 kommentarer
    1. God morgen =) Åh, det så godt ut..selv om det fulgte litt triste minner med for din del <3
      Jeg har spist et knekkebrød med kaviar og kokt egg..noe som jeg gjør stort sett hver morgen =)

    2. Dette fikk jeg servert når jeg var hos sønnen min. Hans samboer er fra Filippinene 🙂 Godt det, men til frokost spiser jeg havregrøt i uka, og brødskiver ellers ☺ Ønsker deg en god dag! Hvil godt 🥰

      1. He he. Jeg er ikke vant med det lenger. Jeg spiser også havregrøt en eller to ganger i uke:)
        Kos deg også i dag selv om det er dårlig vær.

    3. Det så da veldig godt ut. Leit med sånne minner, men det er mange ganger litt godt også at vi har fine minner sammen. Synes du er flink jeg selv om du ikke er på topp. Her ble det en brødskive til frokost med kaffe til. Ha en fin dag.:)

    4. Triste minner for deg – det er vanskelig med ting en forbinder med slik sorg! Jeg spiser alltid havregrøt med honning og blåbær til frokost! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg