Hvordan lager påskepynt og påskekos/ How to make Easter decoration and sweets

Yes! Du leste rett. Jeg skal vise deg hvordan å lage påskepynt og kos, hvis du har lyst til å prøve.

Ettersom det nærmer seg påske, har jeg tenkt å lage noe til det. Og når det er påske, så er det mye egg pynt som blir brukt. Denne gangen fant jeg en oppskrift hvordan lager eggereir fra HER.

Jeg har laget min versjon av det og her er det.

Yes! You read that right. As Easter approaches, I plan to make something for it. And when it’s Easter, a lot of egg decorations are used. This time I found a recipe for how to make egg nests from HERE.

I will show you how if you want to make it.

Min versjon / my version

Hvordan lage:

Jeg brukte: 4 kopper marsmallow, 5 kopper rispuffer, 1/4 kopp smeltet smør og en teskje vaniljesukker. 

Jeg klippet marsmallowene  i små biter og smeltet dem i microovn i 1 minutt eller til dem smelte. Tilsatt smeltet smør, risfuffer, vanilje sukker og rørte sammen og fylte muffins former. Endelig fikk jeg bruke muffinsformene som jeg fikk i gave fra min yngste datter. Hun blir sikkert glad.

How to make:

I used: 4 cups marshmallow, 5 cups rice puffs, 1/4 cup melted butter. and a teaspoon of vanilla sugar.

I cut the marshmallows into small pieces and melted them in the microwave for 1 minute or until they melted. Added melted butter, rice muffins, vanilla sugar and stirred together and filled muffin tins. Finally, I got to use the muffin tins that I got as a gift from my youngest daughter. She’s probably going to be happy.

Jeg har mer til overs, så jeg formet små kuler av restene. Farget med grønnfarge. Jeg brukte de som pynt rundt reierene som du ser på bildet.

I have more leftovers, so I shaped small balls from the leftovers. Colored with green color. I used them as a decoration around the nest.

Den gule fargen er kokosmel farget med matfarge.

The yellow color is coconut flour colored with yellow coloring.

BON APPETIT.  Min måte å komme ut av kjelleren.

My way of coming out from the dark cellar.

Jeg elsker jo egentlig påsketiden. Ikke bare på grunn av alt ting man kan lage og gjøre i påske og ferien, men at det minner meg at Jesus døde for alle sammen slik at vi kan ha evig liv.

I really love Easter time. Not just because of all the things one can make and do at Easter and vacation, but that it reminds me that Jesus died for all so that we can have eternal life.

Liker du å lage påskepynt? 

Hva betyr påske for deg?

Do you like Easter?

What does Easter mean to you?

10 kommentarer
    1. Så fint dette ble, og må jo smake veldig søtt og godt 😀

      Fint å gjøre ting så en kommer seg litt opp av kjelleren. Håper du får gode dager nå. Det fortjener du!
      God klem 🙂❤

    2. Du allmektige.. det ble jo rene kunstverket 🙂 For en innsats og for et resultat.. er brennsikker på at smaken er himmelsk også 😀 Ha en flott helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg