Middager, barnebarn og håndarbeid

Hei på deg. Håper du kan sende litt sol og vår til meg for i dag snør det igjen.

Men når det er dårlig vær, får jeg lyst til å finne på noe artige ting som å lage middager. Her er svinekjøtt med kokosmelk, grønnsaker og ris.

Ingrediensene: hvitløk, ingefær, sitrongress, chili og løk

Bambusskudd, kokosmelk og shrimp paste( bagoong alamang) kjøpes på en Asia butikk. Jeg brukte halv kopp av den i retten.

Ca et kilo svinekjøtt

Fremgansmåten

Steke hvitløk, løk , og ingefær i litt olje til det bli litt blanke/ litt brune.

Ha i svikkjøtt og steke videre til dem har fått farge og blande bambuskudd

Kokosmelk og chili

Smak litt med salt hvis det er behov. Shrimp paste har mye salt, så ikke salte for mye. Den smakte godt i følge min norske mann:)

Gårsdagens middag

Jeg kjøpte 3 forskjellige pølser

Laget potetsalat etter oppkriften uten granasteple. Må spare litt:)

Her er min versjon:

Vannmelon til desert

I går var det sol og jeg fikk være ute i hagestuen. Herlig!

I dag da jeg holdt på å lete etter knapper som jeg skulle sy til skjortet til min mann, fant jeg disse rutene jeg hadde heklet før. Da fikk jeg en ide å montere dem ferdig til en ny kofte:)  Tror du det blir fin?

Og gårsdagens hjertevarmer. Bilder av mine 4 barnebarn som koser sammen.  De har ikke truffet hverandre siden desember i fjor:)

Mye å glede seg over selv om været er grå.

Enn du? Hva gjør du når det er dårlig vær?

10 kommentarer
    1. Du lager mye god mat! 😀 Veldig koselige bilder av barnebarna dine. De vet sikkert at du setter pris på å få bilder av dem 😉 Jeg tror garantert at det blir ei fin kofte 🙂 🙂 🙂
      Det er ikke noe som heter dårlig vær, bare dårlig klær! 😀 Hehe, neida, best å være inne og pusle med noe når været er dårlig!

    2. Wow må si du er tålmodig, alle de bitte små lappene som skal sys sammen! Barnebarn er kos, jeg skal være barnepike for ei lita tulle på 4 måneder i dag. Det er det som er fint med barnebarn, men kan levere de tilbake når man er “ferdig”

    3. Mmmm, det så godt ut alt sammen. Her ble det fisk til middag. Ja, selv om det er dårlig vær ute, så kan vi farge dagen inne. Det kommer til å bli en vakker jakke av den heklingen. Fint med gleder. Ha en vakker fortsettelse av dagen 🙂

    4. Kjempegode middager – du er dyktig! Og så koselig at barnebarna sender bilder og at de koser seg sammen! Jeg er ofte ute også når det regner, eller jeg strikker eller leser! Klem <3

    5. Så flotte middager du lager.🤗🤩
      Veldig fine hekla lapper. Du får nok sette det sammen til noe fint.🧶🤩
      Ha en fin kveld!🤗

    6. Lager opp middager og annen mat jeg også i dårlig vær, kjeder meg aldri, nok å gjøre hjemme. De neste 5 dagene sover jeg mye bort. Jobbenetter her..,og ja, mye å glede seg over, barnebarn er en stor glede

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg