Middager, kake og håndarbeid

Hei på deg fra Happy home.

I dag skinner sola hos oss akkurat nå, men det er minus 5 grader.

Håper på at det blir ikke mye vind i dag fordi  min mann og jeg tenkt oss på en fisketur i dag.

Og når vi snakker om fisk, en dag fikk min mann ” Brosme” fra en kamerat som har vært på fisketur.

Han lettsaltet fisken og vi spiste det sammen med bacon og ris. Resterende bacon ble brukt til blomkålsuppen dagen etterpå.

I går var det “Shepherds pai” med polenta mel isteden av potetmos på toppen. Brukte en kjøttbuljong i polenta melet ved koking. Den ga mer smakt. Jeg brukte også ulike grønnsaker i kjøttdeig som gulrot, purreløk, løk og hvitløk. Salt, pepper, tomatpuree og chilipulver. Agurksalat at åt.

Ellers i mellom slagene hekler jeg dokken Ilvy.

Tidlig i dag, det vil si i sjutiden bakte jeg en formkake. Jeg skal ta med til Sentrumkirken i morgen til søndagsmøte. Her er oppskriften.

Ferdig kake. Den skal være god:)

Med dette, ønsker jeg deg en god lørdag. Mulig jeg og min mann må smake på kaken før servering:)

14 kommentarer

Siste innlegg