Gud, hvor er du? God, where are you?

English / Norsk

Before:

I was a child and hungry….God, where are you?

I was bullied, my father could not defend me. He was blind and deaf.  My mother was helpless…God where are You?

I was a teenager being abused, molested, and exploited….God, where are You?

I was a grown-up woman being mistreated, humiliated, and bitter….God, where are You?

I was alone…I was weak…I was helpless…God where are You?

Now:

God, where are You?

And God said:

I was with You all the way.

I was Your Father when You needed one.

I was the voice saying « don’t give up.»

I imparted your the strength to survive.

I had given you hope when everything seems so hopeless.

I had shown you a glimpse of light when you were in darkness

I comforted you when you were hurt.

I was the one who had given you the courage to fight for your right.

I was the one who had given you wisdom and understanding to reach your goals.

I was the one who had given you a nice future.

I am the one who still with you now and forever! And now you felt loved, taken care of, have a bright future with me and happy.

 

Før:

Jeg var barn og sulten …. Gud, hvor er du?

Jeg ble mobbet, faren min kunne ikke forsvare meg. Han var blind og døv. Min mor var hjelpeløs … Gud hvor er du?

Jeg var en tenåring som ble mishandlet, misbrukt og utnyttet …. Gud hvor er du?

Jeg var en voksen kvinne som ble mishandlet, ydmyket og bitter …. Gud hvor er du?

Jeg var alene … Jeg var svak … Jeg var hjelpeløs … Gud hvor er du?

 

Nå:

Gud, hvor er du?

Og Gud sa:

Jeg var med deg hele veien.

Jeg var faren din da du trengte en.

Jeg var stemmen som sa «ikke gi opp.»

Jeg ga deg mot og stryke til å overleve.

Jeg hadde gitt deg håp når alt virket så håpløst.

Jeg hadde vist deg et glimt av lyset når du var i mørket

Jeg trøstet deg da du ble såret.

Jeg var den som hadde gitt deg mot til å kjempe for din rett.

Jeg var den som hadde gitt deg visdom og forståelse for å nå dine mål.

Jeg var den som hadde gitt deg en fin fremtid.

 

Jeg er den som fremdeles er sammen med deg nå og for alltid!

Og nå er føler du deg elsket, tatt vare på, har et lys fremtid sammen med meg og er lykkelig.

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg