Har blitt misunnelig/ I have been jealous

Jeg har blitt misunnelig til alle som har vært ute på tur i det siste på grunn av at jeg ikke kunne gjøre det på grunn av vonde knær. Men i det siste er jeg blitt bedre og i går…takket være fint vær, gikk jeg en tur sammen med med min mann. Det var bare en kort tur, men jeg var kjempefornøyd.

I’ve become jealous of everyone who’s been out for a walk  lately because I could not do it because of pain on my knees. But lately I’ve gotten better and yesterday … thanks to nice weather, I went for a walk with my husband. It was only a short walk, but I was very happy.

Her er bildene! Here are the pictures.

Etter turen, laget jeg en god middag. Risotto med aubergine og stekt torsk. Jeg behold skinnene av torsken da jeg fileterte det.

After the trip, I made a delicious dinner. Risotto with eggplant and fried cod. I kept the skins of the cod when I filleted it.

I følge oppskriften skulle jeg bruke squash, men jeg brukte squashen til en annen salat dagen før, så jeg fant ut at jeg kunne bruke aubergine isteden. Den  fikk gratis gjennom COOP. Av og til får man gratis varer hos dem og det er bra. Og isteden av laks, brukte jeg torsk for vi har mye av den fisken i fryseboksen. Fisket sist sommer.

According to the recipe, I should use squash, but I used the squash for another salad the day before, so I figured I could use eggplant instead. It got it free through COOP. Sometimes you get free goods from them and that’s good. And instead of salmon, I used cod because we have a lot of that fish in the freezer. Fished last summer.

Her er oppskriften just in case du vil prøve. Den er kjempegod:)

The recipe it you wish to try. I was very good.

Og ut på dagen, ble det enda mer fersk fisk. Min mann kjøpte det fra en fisker her i nærheten. Uer heter fiskene.

Legen anbefalt at vi skal spise mer fisk enn kjøtt og da bør vi jo adlyde legen:)

And out on the day, there were even more fresh fish. My husband bought it from a fisherman nearby. Redfish are the name of the fish.

The doctor recommended that we should eat more fish than meat and then we should obey the doctor 🙂

Har du noen gang brukte annet enn det som sto på oppskriften?

Liker du fisk og hvilken fisk?

Have you ever used anything other than what was on the recipe?

Do you like fish and which fish?

15 kommentarer
    1. Tusen takk for deilig oppskrift. Så fint det ble tur på dere!
      Lager nesten aldri mat med oppskrift jeg…hehe…Tar litt fra der og der…

    2. Godt å komme seg ut hvor liten turen egentlig er <3

      Jeg liker fisk! laks og ørret må være favoritter – men også kveite og torsk! 😀

    3. Håper det går bra med både deg og knærne. Takk for inspirasjon, torsken med risotto ser kjempegod ut og jeg fikk lyst til å prøve selv – selvfølgelig uten å følge oppskriften helt. 🙂 Jeg er også glad for fisk. Når jeg så de fine uerne dere hadde fått tak i, så husket jeg på hvor godt jeg syns det er med skiver av speket uer på smørbrød, med søt, sort té til. (Bare frys ned fisken noen dager i dypfryser før speking, for sikkerhets skyld – sånn tips for de som leser dette og eventuelt tenker prøve det som noe nytt og spennende. Og til de samme: spis forsiktig, man bør ikke svelge uerbein). Spekes fint rund, kun delt i to langs ryggbeinet, da det er mye enklere å håndtere fisken etter speking. Småkveite er også fin brukt på samme måte. Tradisjonell småkår-fiskerkost fra Nord-Norge. Skiver av kokt potet, et par løkringer og et dryss dill eller persille kan også smake godt på brødskiva sammen med fisken.

    4. Knærne er blitt bedre og jeg begynte å trene igjen:)
      Takk for gode tipsene om tilberedning av fisk. Ja, vi elsker fisk også.
      God jul til deg og takk for besøket:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg