Mitt verste mareritt har skjedd

VANSKELIG VALG

Min datter som døde på grunn av koronavirus

VALG MELLOM GLEDE OG SORG
For ikke så lenge siden mistet jeg en datter på grunn av corona viruset og jeg følte at det eneste valget jeg hadde var å sorge…for jeg virkelig har en stor sorg og savn til min datter. Hun rakk bare å bli 40 år. Jeg gråt mye og mitt hjerte blør fortsatt. Hvorfor? Spurte jeg Gud. Jeg skjønte ikke hvorfor den snilleste og omsorgsfulle datteren min måtte døde? Jeg hadde bare snakket med henne dagen før og vi var så lykkelig. Men koronavirus var for sterk for hennes kropp på grunn av at hun hadde astma.

Men jeg måtte ta et vanskelig valg. Å leve videre for de som er igjen av familie eller å begrave meg selv i sorgen. Mitt valg er å velge å leve videre og finne lyspunktene i hverdagen slik at jeg kan være lykkelig og glad igjen uansett hvor vondt jeg har det inne meg. Resten av familien trenger meg og jeg trenger dem. Jeg må bare lære å leve med sorgen.

Vårt siste bildet sammen

FORTVILELSE
Jeg hadde skrevet til Gud etter at jeg mistet min datter.
“Dear God, where can I go when my heart had been broken into small pieces and with the thought that You are the one who did it?
Where can I go when you had taken someone dear to me…very close to my heart?
Where can I go when my sight is failing and I could not see You?
Where can I go when the future ahead of me seems to predict more destructions, heartaches and losses?
Where can I go when my life seems to be ending too?
Where can I go when my heartaches will not get healed? When the pain is too much to bear? Wounds that are getting worse.
Where can I go when everywhere I turn to, I just see the only face that I was not able to say goodbye to but forever gone?
Where can I go when it seems that You are a milky way apart?
Then You sent comforting and loving words from people around me. You flooded my home with flowers from people who cares…whom your love flowed though to me. Candles had been lit everywhere to remind me that You are the light that shines in my darkness. Friends sent support to the kids that lost their mother to show that You cares for them too❤Yes…where can I go…but to YOU Oh God whom love never fails…
Yes Lord, I only need to trust❤

Familien hennes. Siste bilde

HVA MED MIN TRO
Jeg ble spurt hvorfor jeg som er kristen, som tror mye på Gud og ber mye skal oppleve slik. I tillegg har jeg masse kroppsplager. Jeg sa “hvorfor ikke” . Jesus led da han var på jorden. Job i bibelen likeså. Mistet barn, alt han eide og ble veldig syk. Men lidelsene deres hadde en hensikt. Jesus led så vi kan bli frelst. Job har lidt for å vise hvem Gud er og at Gud kan gjennopprette alt vi har mistet når vi sitter våre lit til Ham.
Da må jeg bare stole på Gud uansett hva som skjer i mitt liv, det har en hensikt.
Gud sa” Og vi vet at alle ting tjener dem til gode som elsker Gud, dem som efter hans råd ble kalt. ” Rom.8:28
Gud hadde lovet å bringe det gode til oss som elsker ham til tross for pandemic, tap eller andre årsaker.


Gleden vår bør ikke være basert på omstendighetene. Det er et valg vi må ta midt i omstendighete våre med tanke på at vi er i Guds sterke og mektige hender.
Gleden vår kan vi også basere på det Gud hadde sagt at han vil fullføre det han hadde begynt i oss. Og Guds plan er alltid den beste.


Kong David priste Gud hele tiden.

( Ps.34:1)
Og motgiften av sorg er takksigelse. Uansett hvor stort problemene våre, har vi fortsatt tusen ting å være takknemlige for.
Vi har mat på bordet, takk over hodet. Vi ser, hører, føler og beveger oss selv for noen har begrenset bevegelighet. Vi har vakker natur, fine soloppganger og nedganger, de fargerike sommerblomstene, søte dyrene i marken osv. Det er gratis sykehuset hvis vi blir syke. Rent vann å drikke.
Så jeg velger å være glad midt i min elendighet. Jeg kan ikke forandre hva som skjer rundt meg, men jeg kan velge hvordan jeg skal takle dem.
Enn deg? Hvordan takler du det store forandringer som har skjedd på grunn av corona virus?

6 kommentarer
    1. Så utrolig trist at du mista den fine jenta di <3 Det er jo nesten uutholdelig ..men som du skriver her så må livet gå videre.. og hun er jo med deg i hjertet ditt.. <3 Godt du har din tro og andre rundt deg som du er glad i og som er glad i deg… Det kommer helt sikkert mange fine øyeblikk videre i livet også.. Gode ønsker og stor klem til deg <3<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg