Det sprer nesten som covid virus

Her i bloggverden er det lett å bli smittet med ett eller annet. Og noen ganger, blir jeg smittet.

Nylig leste jeg innlegg hos Frodith om ” Forrige gang” som hun hentet inspirasjon fra ” Vestfrøken.” WOW! Tenkte jeg. Det kunne jeg også gjøre. Det er lov å kopiere i følge “ Vestfroken.” Svarere ble jo ikke likens.

Så her er det min versjon: 

Forrige gangen jeg smilte:

Jeg er jo en smilende person. Lever opp etter navnet ” Happy.” Jeg smiler når sola skinner, jeg smiler når jeg får de eldre jeg jobber med smiler, jeg smiler til mine hjemmelaget dokker. Nå nettopp smilte jeg til mine barnebarn jeg pratet med i dag.

Forrige gang jeg var klønete:

Det må være det da etter at jeg har vært på en butikk etter å ha undersøkt noe. Jeg gikk ut og ikke var oppmerksomt på fortauet fordi jeg kikket på min mann som var sammen med meg. Da snublet jeg og slo mine knær veldig hardt på bakken. To store sår ble det og vonde knær til nå. 

Forrige gang jeg synes noe som var ekkelt

Det må være sist torsdag da jeg booket underholdning for det eldre. Jeg sendte innbydelser, bestilt kake, pyntet lokalet og da var folk og fe  på plass, kom ikke de som skulle underholde. Svaret jeg fikk fra koordinatoren at hun har formidlet beskjeden og trodde at alt var i boks. Men de som skulle underholde glemte å notere datoen i deres avtaleboka. De beklaget så mye, men skaden var gjort. Og jeg som synger på kryss og tvers kunne vel ikke holde konsert for de eldre som kikket på meg med forventningsfulle øyne? Men takk og pris på “Spotify” jeg har på mobil og min lille høyttaler. Det ble allsang isteden og situasjonen ble berget. Men ekkelt var det.

Forrige gang jeg googlet:

Vanskelig å si egentlig for jeg googlet hele tiden om alt mulig under himmel og jord. Men det må være ordet MEN som jeg ville finne synonym av ettersom jeg bruker det så ofte at jeg begynner å lure på om det er det eneste norske ord jeg kunne bruke. 

Forrige gang jeg gråt

Det må være da jeg ble helt sykmeldt igjen for 14 dager siden på grunn av at jeg var som en gele og ikke kunne gjøre noe. Heldigvis nå er jeg blitt bedre og klarte å jobbe tre dager denne uka. 

Forrige gang jeg gjorde et bomkjøp.

Jeg kjøpte en gul sommerkjole uten å prøve sist tirsdag og da jeg kom hjem og prøvde det, var det for trangt. Hadde den krympet under transporten eller magen min hadde blitt større i det siste? Vel, den siste er vel svaret. I hvert fall angret jeg at jeg kjøpte den uten å prøve.

Der var mine ” forrige gang”

Har du lyst å bli smittet?

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg