Første gang i mitt liv i Dive Solana

Min datter og svigersønn invitert meg til en overnatting til et resort som heter ” Dive Solana.”

Turen dit varte nesten 4 timer.  Underveies kjørte vi innom et shoppingsenter for å kjøpe en del utstyr vi skal bruke på resort.

Likefør senteret åpnet var det kø

Vi kom endelig til resorten som ligger langt nedi fra hovedvei. 250 trappetrinn nedover og jeg lurte på hvordan det å gå oppover når vi skal hjem igjen dagen etterpå.

 

Heldigvis fikk vi hjelp med å bære bagasjene fra ansatte som jobber der.

Her var rommet vi skulle natta over. Det romslig og rent. 

Vi fikk servert lunsj, dinner og frokost mens vi var der.

Første dagen.

Her lå jeg mye

Og slappet av

Overskyet første dagen

Badet allikevel. Det var varmt allikevel.

Kvelden

Dagen etterpå skinte solen

Og jeg badet igjen både i bassenget og på sjøen

Jeg fikk prøve kajaken første gangen i hele mitt liv. Jeg var redd til å begynne med, men jeg ble passet på av familien så det gikk bra.

Og snorkeling. Jeg fikk se koraler, ulike og fargerike fisk og blå sjøstjerner. Jeg ble så fascinert og kom lenger og lenger og måtte hentes av svigersønn. 🙂

Det var veldig spennende. En opplevelse for livet:)

Vakkert og avslappende sted

Jeg skulle gjerne vært lenger, men hjem må vi. Og opp trappen igjen. Det tok nesten pusten fra meg:)

Jeg kommer vel til å savne alt dette når jeg kommer tilbake i Norge i vinterstid:)

Har du prøvd kajakk eller snorkeling?

15 kommentarer
    1. Så ut som du har hatt en fin helg på et herlig sted.
      Jeg har prøvd kajakk. Velvet tre ganger før jeg fant ut at det ikke er noe for meg. Snorkling har jeg ikke prøvd.
      Kos deg i varmen. Her snør det i dag.

    2. For et herlig sted å være, selv om det var mange trapper å gå ned og opp igjen. Jeg har aldri snorklet før, ikke den gangen jeg badet mye. Har alltid hatt lyst til å prøve kajakk, men jeg er dessverre blitt så stiv i kroppen at det er umulig nå. Ønsker deg en fin mandag 🤗

    3. Nå er det blitt kjølig her i Norge, så det er bare å nyte dagene før du skal hjem.🤩
      Utrolig vakkert og fint hos deg nå.
      Kajakk har jeg aldri prøvd før.
      Ha en nydelig dag!🤗

    4. For et fantastisk sted! Helt nydelig – de kveldsbildene er virkelig max! Jeg har bare padla kano, aldri kajakk. Syns det ser litt utrygt ut, men du kosa deg! Snorkling har jeg ikke prøvd – høres spennende ut! Klem <3

    5. Wow, der var det skikkelig flott! Ser ut som det var gode muligheter for å slappe av og ta inn sjøens ro også. Så herlig! Jeg ble utstyrt med snorkelutstyr ved Rødehavet en gang. Men syntes det var skummelt å ikke “puste selv”, så jeg tok det av og dykket ned litt uten i stedet. Kajakk har jeg ikke prøvd, men jeg liker kano, hvor man ikke sitter så godt fast 😉

    6. Der så det flott ut 🙂
      Fruen og jeg padler en god del med kajakk. Et par ganger i sommer opplevde vi helt stille vann fra kajakken, der vi så speilbildet i naturen så klart at vi omtrent ikke så hva som er over eller under vann 🙂
      Guds skaperverk er fantastisk – og med deg som er skapt til å være nettopp Deg for Den du møter – både Her og Der.
      Ha en velsignet fremtid – midt i SkaperVerket – Der Du ER!!!

    7. For et vakkert sted – ja her kan man kose seg…bade og sole seg i varmen <3
      Mange flotte bilder her. Vakkert..
      Du er flott på bildene. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg