Livets klokke….den tikker: Tik tak, tik tak!

KLOKKA TIKKER

Jeg fikk Fitbit armbåndsur fra mannen min i julegave. Egentlig ønsket jeg meg en ny en fordi det jeg har allerede var blitt gammelt. Det fungerer fortsatt, men armbåndet er utslitt. Så nå er jeg eieren av en ny trimklokka. Det fikk meg til å tenke at denne klokken eller andre klokker, vil de en dag slutte å tikke.

Trist å si, det er også livet mitt og hver og en her på jorden. Faktisk vil hver og en som ånder i denne verden slutte å leve en dag. Plantene, dyrene osv.

Vel, vi er fortsatt her på jorden og da får vi bare tikke. Tik tak, tik tak!

Men som alle klokkene trenger vi en kilde eller energi for å fungere. Hvor henter du den energi?

Jeg tror at Gud ga oss liv og derfor er han livskilden vår selv om man ikke tror det eller ikke.

En dag vil hjerteslagene slutte å tikke,  og de tikker igjen  på  stedet vi hadde valgt. Hvor vil vi tilbringe evigheten med?

Er det med Gud som er lyset eller i mørket hvor livet ville være forferdelig for alltid.

Jeg skulle ønske at Guds kjærlighet og tilgivelse vil bli mottatt av alle, men dessverre er det ikke tilfelle. Det ser ut til at Gud bare er en person i en historiebok som ikke alle tror.

Noen fortalte meg at jeg vil bli overrasket en dag fordi det ikke vil være liv etter døden. Hvis det er tilfelle, ville jeg ikke vite det og vil ikke bli overrasket heller. Men hvis det er liv etter døden, gjett hvem som blir overrasket og sørger?

Så klokka tikker for alle. Søk, mens Gud fremdeles er å finne. Bank mens døren fortsatt vil åpne og be mens tilgivelse er gratis å få. For våre tikkende klokker kan plutselig slutte å tikke.

 

Herren er ikke treg med å holde sitt løfte, ettersom noen forstår treghet. Han er tålmodig med deg, ikke ønsker at noen skal omkomme, men at alle kommer til omvendelse. 2.Peter 3: 9

 

6 kommentarer
    1. Fint med sånn klokke. Jeg kjenner jeg ønsker meg skritt-teller. Kan sikkert finne det på mobilen, men liker de gammeldagse så klart. Energien, den henter jeg i mitt eget hode. Miljøet rundt meg har så klart mye å si. Men når alt kommer til alt er det jeg selv som å stå på videre, når det føles tomt, det er jeg som må SNU når det blir for mye dumme tanker. Så da tar jeg et skikkelig tak i meg selv, henter opp litt energi og får meg selv på “sporet” igjen. Jeg blir glad da, og FÅR plutselig litt energi av “snuoperasjonen” 🙂

    2. Jeg har vært gift med to barn i seks år. Han var alltid et gnag, men nå er det der han møtte meg. Det er ikke ofte, men det er nok å ødelegge meg selv inne. Han skriker hvor dum jeg er, hvor dum jeg er, hvor ingen tåler meg. Merkelig nok har jeg sett på dette gjennom årene, men for en måned siden kom jeg over en kjærlighetsformulering pourer [email protected] Han hjalp meg med å bruke en kjærlighetsformel på mannen min som forlot meg for en annen kvinne og som mannen min returnerte å takke deg, uten mye forsinkelse, takk stor lege din kjærlighetsformular fungerer så perfekt når du vil være Kontakt ham på WhatsApp + 1 (301) 747-3442 eller legg til ham på e-post [email protected]

    3. Fint armbåndsur, og sikkert praktisk for mange. Selv vil jeg heller være uten, siden jeg ikke ønsker å dokumentere for meg selv hvor lite aktiv jeg er… 😀 Klokka tikker, og livet vårt fortsetter. Helt til det er slutt, og kanskje fortsetter det i en ny dimensjon. Det finner vi ut den dagen vi dør. Litt spennende også… 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg