Når dagen er ikke god

Har du noen gang opplevd å være urettferdig behandlet? Diskriminert? Ble behandlet som en luft? 

Jeg hadde opplevd det nylig og da hadde jeg bare lyst til å gå ned i kjelleren fordi jeg er skuffet, såret og sint. Jeg måtte virkelig jobbe med meg selv slik at jeg ikke gjorde drastiske handlinger for å hevne.

Da er det godt å komme ut i naturen for å få ut aggresjon og sinne. Og det hjalp virkelig for min del. Sinnet er blitt bedre og jeg tenkte at Gud har vel en mening med det og jeg får bare gå videre med livet. At jeg skal ikke la andre folk ødelegge mitt liv, men at jeg skal fortsette med de gode ting jeg gjør selv om jeg ikke blir belønnet for innsatsen.  

At uansett hva jeg gjør….gjør jeg det for Gud, slik at perspektivet mitt blir positive. 

Og det hjelper også å se de vakre i  naturen som en påminnelse at livet har mange vidunderlige sider. Ansiktet som  blir varmet opp av solen og varmer sjela. Det minnet meg at livet er ikke bare mørke. Det er lys og det er liv.  Slik bør jeg leve mitt liv uansett om verden prøver å formørke det.

Deler noen bilder fra gårsdagens tur.

Høstens grøde! Fikk fra en venninne. En liten handling som ga trøst!

 

Avslutter med dagens ord: 

Salme 147:3 

Han leger dem 

som har et knust hjerte,

og forbinder deres verkende sår.

17 kommentarer
    1. Kjempebra innlegg du har skrevet, og som vanlig kjempeflotte tanker og ord <3 🙂 Har aldri opplevd å bli behandlet som luft og heller ikke diskriminert. Det må være helt grusomt og forferdelig. Urettferdig behandlet har jeg opplevd.
      Man blir såret. Det verste jeg vet er når mennesker rundt meg blir urettferdig behandlet, diskriminert eller behandlet som luft, og da sier jeg fra. Hvis man behandler noen som luft over lengre tid utvikler det seg til mobbing, og det godtar jeg ikke. Sier bestemt i fra. Gud sier jo også at vi skal "tale til rette vår neste". Hevntanker er aldri aktuelt. Da synker man ned på et lavere nivå enn den/de som gjør oss vondt.
      Gud er jo kjærlighet, og han vil jo ikke at vi mennesker skal gå rundt å være såret og lei oss. Det er i slike situasjoner at troen er trygg og god <3 🙂
      Så kjempefine bilder du deler med oss 🙂 Ikke minst kjempefint og trøstende Bibelord <3 🙂
      Ønsker deg en kjempefin søndag <3 🙂
      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    2. Det er helt naturlig å bli lei seg og sint når en føler seg urettferdig behandlet. Jeg har vært sint og hatt lyst til å hevne meg mange ganger, jeg – men det er jo bare destruktivt i lengden. Vi skal ikke akseptere alt. Det er lov å sette grenser, men det er ikke alltid mulig. Tror du gjorde det rette med å gå ut i naturen. Du har tatt noen flotte bilder og du sprer mye glede med dine innlegg. Som jeg har nevnt før, deler jeg ikke din tro, men det er viktig å finne sin egen måte å bearbeide vonde opplevelser på.

    3. Jeg skjønner følelsen.. Lurt å ikke hevne seg og heller nyte vakker natur 🙂 Men kan du si i fra hva du følte til noen av di involverte.. det er jo ofte det beste..men ikke lett ! Mange fine bilder her :)) Klem <3

    4. Toril sin hverdag med musikken: Tusen takk Toril. Det er mine følelser og oppfatninger. Men de andre kanskje hadde en slik hensikt.

      Takk for besøket og omtanken!

    5. Tusen takk for flotte bilder 🙂 Sender noen gode tanker. Hev deg over dumme mennesker som må ha et elendig gangsyn og blottet for empati. 🙂 Du er et vakkert menneske som fortjener det beste 🙂 Klem

    6. Jeg blir sint når jeg hører noen har vært ekkel med deg 🙁 Fine Ligaya, ingen skal være ekkel mot deg. Håper du ikke får høre noe diskriminerende eller blir behandlet som luft igjen. Jeg sender over en kjempeklem, og gode tanker <3

    7. åja,jeg har mange ganger opplevd å bli behandlet urettferdigt ,da gjorde jeg som du og oppsøkte naturen og fjella,det er rart kor godt det gjør å komme seg ut i alt det vakre vi omgir oss med ute

    8. Har nok også opplevd dette, og det er lov å bli skuffet, såret og sint.
      Da er det godt å komme seg ut i naturen, lufte hode og sinn. Tankene og følelsene letner som regel da. Også kan det være greit å snakke med den som har gjort at du føler det slik også. Ofte så vet ikke vedkommende at de har gjort noe som får deg til å føle slikt. Mange tenker ofte ut fra seg selv, og forstår ikke at andre kan føle det annerledes. Jeg opplevde noe av det samme før helgen, og da roet jeg meg et par dager før.jeg tok det opp med vedkommende. Hun kunne ikke forstå med det samme at jeg følte som jeg gjorde. Mente det ikke slik. Da fikk jeg forklart at, nei du gjorde kanskje olke det, men jeg følte det slik og sånn. Kan være godt å si klart ifra, men uten å være sinna i samtalen. Få den andre på litt andre tanker. Uansett så er det vonde følelser dette. God klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg