Uvennlige steder eller folk

Fight clipart unfriendly #7

source

 

Uvennlige steder eller folk

Som regel, når vi som troende er blant folk er de vennlig nok så lenge vi ikke snakker om Gud. Men når vi prøver å åpne samtalen om Gud, begynne folk å lukke ørene fordi de er ikke interessert og ikke tror. Eller de lever i synd og ikke har lyst å forandre seg. Eller at de mener at de klarer livet selv uten Gud og er mer enn bra nok. De glemmer at deres liv er i Guds hender. Noen sier at de forstår ikke snakk om Guds kjærlighet når de er som mye lidelser i verden. Og i tillegg ser de såkalte kristne folk som oppfører seg verre enn dem. Alle trenger nåde til og med kristne folk.

 

Vi lever i et fritt land og vi kan snakke fritt, men bare få vil snakke om Gud og bare få vil lytte og gi Gud et sted i deres hjerter. Men som troende, bør vi ikke gi opp fordi hvis vi ikke snakker, hvem vil? Våre liv bør gjøre en positiv innvirkning på menneskene rundt oss. De burde se Gud i oss. Vi bør være modige blant uvennlige mennesker eller steder. Vise nåde og barmhjertighet, ikke en pekefinger. Vi burde være salt og lys. En som spre lyset rundt oss. Den som elsker uten å bli elsket tilbake. Den som gir uten å forvente noe tilbake. En som kan gå en ekstra mil for andre. Med menneske kraft, klarer vi det ikke, men med Gud alt er mulig.

Husk at folk kan ikke stenger steder som Gud vil komme inn.

Herren din Gud er hos deg,
          en helt som frelser.
          Han fryder og gleder seg over deg
          og viser deg på ny sin kjærlighet.
          Han jubler over deg med fryd

Sefanja 3:17

 Ingen automatisk alternativ tekst tilgjengelig.

8 kommentarer
    1. Religion er en vanskelig tema, det er ingen tvil om det. Jeg er sånn midt i mellom, kan snakke om Gud, men jeg er opptatt av handlinger.

    2. Deveny: Det er sant Deveny. Jeg har mange ubesvarte spørsmål også når det gjelder Gud, men jeg klarer ikke å leve uten:)
      Takk for din kommentar og klem fra meg:)

    3. Min religion er at jeg mener det er viktig å ta vare på hverandre, være glad i folk , gi kjærlighet og omsorg, uansett hva folk tror eller ikke tror. Jeg mener selv jeg lever etter “budene” så godt jeg kan, fordi det er gode leveregler, men ellers er jeg ikke så opptatt av hva dette HETER. Jeg tenker at det dette som er meningen med religion, å være glad i hverandre, skape fred, ikke krig, være gode. Ha en fin dag Ligaya 🙂 Jeg skal ut å leke med rotter og Karidansen i dag, og kjøpe julegaver 🙂

    4. frodith: Takk for din kommentar Frodith og du er et godt menneske som sprer glede rundt deg. En som alle bli glad i:)
      Kos dere med handleturen.
      I dag, blir det julefest for meg sammen med mine venner her:)

    5. Det er viktig for menneskeheten å ha noe å tro på. Men det er veldig forskjellig HVA folk tror på. Jeg tenker at så lenge det gir trøst og trygghet, så er troens retning uvesentlig <3

    6. Jeg tror at det er mye mer mellom himmel og jord enn det noe menneske kan klare å forklare 🙂 Det er bare synd at religion er så mangfoldig, og har slett ikke vært med på å skape fred og forsoning mellom folk. Nå er det jo tiden for Julekonserter og mye liv og røre i kirker rundt om. Siden jeg begynte i Mannskoret så blir det jo ofte opplegg i kirkene. Presten har jo vært med i koret. Men i sommer så flytta presten til Bergen, og den nye har ikke kommet til oss ennå i alle fall 😀 <3

    7. Tro er viktig for mennesker, men for meg så er troen på Gud kjempeviktig. Jeg tror på Gud som er skrevet om i Bibelen.
      Jeg tror de fleste kristne vil synes det vanskelig å vise barmhjertighet med de som ikke vil oss vel. Det er fordi vi kanskje blir såret og lei oss, men jeg tror Gud ser det, fordi vi er mennesker.
      Det er en tørst å ha en Gud å tro på <3 🙂
      Ønsker deg en kjempefin adventssøndag <3 🙂
      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    8. Jeg har min egen tro. Det er en tro som jeg har samlet fra mange religioner og jeg stenger av hver eneste gang noen forsøker seg med misjonering.

      Det virker som om de kristne er livredde for å ikke komme til himmelen og derfor stresser rundt og forsøker å manipulere alt og alle, slik at de selv kommer til himmelen og jeg synes det er falskt.

      Når det dukker opp en religion uten fordømmelse av alle som ikke passer inn, etter menighetens premisser, skal jeg vurdere det

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg