Arvegods…hva gjør man med de?

Jeg har funnet noen gamle ting som Mr Happy hadde arvet fra besteforeldre som disse. De ble brukt til å fjerne bort sjøvannet fra båten. Farmoren hans var en fisker. Mr. Happy fortalte meg at han hadde vært med på fisketurene og prøvde å bruke disse øsekar til å fjerne vannet ut fra båten og han syntes at det var et veldig tungt arbeid.

Han laget likedan bare at det var litt mindre.

Nå har jeg malt alle og Mr. Happy sa til meg at farfaren ville sikkert reise seg opp i graven når han får vite at jeg har malt disse i sterke farger:)

Jeg tror han blir glad. sa jeg, for jeg har fornyet de som var gammelt for å bruke dem som huspynt. Disse skal jeg legge ved inngangen av huset sammen med andre vintage ting som jeg har lagt der som var også arvegods:)

Og ikke nok med det, fant jeg også gamle eggbrett og klippet dem og malt.

Og vips har jeg nytt blomsterpynt i huset:)

Jeg spurte Mr. Happy om jeg skal male baksiden av blomstene, men han sa at det er smak og behag. Så jeg lot det bare. Hva synes du?

10 kommentarer
    1. Enig med deg, det er MYE bedre å male noe som er gammelt å bruke det til pynt, en at det bare blir liggende gjemt. Synes eggekartongblomstene var nydelig.

    2. Du er jammen kreativ, og jeg likte godt blomstene du har laget av eggekartong 🥰 Selv om øsene ble fine, så må jeg nok si meg enig med farfaren til Mr Happy. Jeg liker nok best at tre som ikke er malt i utgangspunktet, forblir uten maling 😉Ønsker deg en fortsatt fin torsdag, klem 🤗

    3. Wow, så flott alt ble! Virkelig flott! 😀 Den fine grøtskjeen ligner på noe vi laget på sløyden på ungdomsskolen 😉

    4. Så artig med blomstene av eggekartong 😀
      Vi har også slike gamle ting på veggene, men selv om de ble fine med farger, så ville jeg nok ikke gjort det selv. Tror ikke det hadde blitt godtatt av mannen og jentene hans heller 😄☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg