Det eneste menighet som serverer slike mat etter møte

Tiden forandrer seg til og med i Pinsemenighetene. I hvert fall i Sentrumkirken her jeg bor fordi menigheten ble invadert av filippinere som ikke kunne møte uten mat. Hr. Happy sa at det eneste vi tenker om er mat hver gang vi møtes. Og de eldre generasjon som er ikke vant til utenlandske mat synes det var artig å se. Og vi fikk kommentar at det er det eneste i hele landet som serverer  slike mat etter møte.

Tja…jeg vet ikke om det er sant. Men en ting er sikkert…fins det filippinere der, så blir det slike mat:)

Og vi er i kirken ca. fire timer og vi legger ikke merke til tiden engang. Øvelser, møte og måltid til slutt. Det er bare gøy å være på møte:)

Vi har også lobby virksomhet…

Og vi danser til lovprisning som fikk kommentar at hvis det har skjedd for mange år siden, blir vi jage ut av kirken:) Men som jeg sa, det er moderne tid nå.

Søndagskole for barn har vi også begynt. Og ettersom det nærmer seg morsdag, fikk de laget morsdags kort . Jeg forberedte materialene på forhånd.

Sammen med oss søndagskole hjelpere. Vi fortalte også barna om kjærlighet til mødrene og at de er også elsket av foreldrene og Gud.

Det var bare tre barn og vi tre søndagskole lærere:) Jeg ba til Gud om å klare oppgaven jeg fikk nok styrke til det.

Og barna fikk overraskelses pose etter en god innsats. De var lykkelige:)

 

Neste søndag har jeg tenkt å fortelle om Guds skapelsen og fant ideer fra Pinterest. Men jeg manglet dingsen (splitt binders) som jeg skulle bruke til å snurre rundt bildet. Sendt Hr. Happy på jakt etter det. På bokhandelen var det utsolgt, men han fikk tre stykker til å ta med seg hjem til kona fra deres kontor. Snille engler på jord,

Og da fikk jeg ordnet det. Håper på stille tilhørere fordi barna er ikke kjent for å sitte i ro.

Dagens prosjekt og er takknemlig for at jeg klarte å få det til til tross for utmattelsen. Små ting som gir litt glede til min hverdag når jeg får lage noe og ikke bare ligge på sofaen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg