EN ENGEL PÅ JORD FANT JEG PÅ KIWI

Noen ganger er det slik at når jeg møter en engel i menneskers skikkelse, blir jeg bare enda mer takknemlig på at Gud er virkelig god og snill. Han ordnet alt til rette for meg selv om noen kan tro at det er bare en tilfeldighet.

Jeg var på et møte en kveld på arbeid og jeg fikk et hint at KIWI butikker gir litt gaver til ulike formål for de eldre, skole eller barnehager. Så da jeg var der i går for å handle rosiner som vi skulle bruke til påskekaniner (meg og de eldre) spurte jeg om de kunne donere bingogevinster til de eldre. Jo, de gjør det, sa hun som var i kassen. Mulig hun jeg snakket med var sjefen der. Hun hadde munnbind og jeg likeså, så det var vanskelig for oss å se hverandre. Hun sa at jeg kan komme tilbake litt senere på dagen og jeg skulle få.

Og da dro jeg ditt etter arbeid, så jeg henne. Jeg hadde spurt om dem hadde varer som de har tenkt å kvitte seg med som vi kan bruke som bingogevinst til de eldre. Men hun ledet meg til varehyllene og spurte meg hva de eldre ville like. Jeg ble forskrekket og ble flau for jeg sa at det var ikke meningen at jeg skal få varer som de ennå selger på butikken. Men hun sa at jeg må ikke bli det fordi de bruker å gi til andre også som barnehager for eksempel. Så jeg sa at de eldre er glad i kjeks, sjokolader eller toalett artikler og hun plukket fra hyllene for meg.  Jeg fikk en stor pose med bingogevinster. Jeg spurte om hvor ofte man kan spørre om bingogevinst fra dem. Om det var greit å komme en gang i året. Men hun sa at jeg kan komme oftere enn det:)

Her var KIWI butikken jeg var innom.

en stor pose med bingogevinster

Og her er Bingogevinstene som KIWI butikken ga til de eldre.  Jeg ble rørt av gavmildtheten. Så, jeg tenkte at jeg bør handle der oftere selv om det var ikke jeg som skulle ha gevinstene. Men jeg ble  glad for de eldre sin skyld. 

Har du opplevd at noen har vært snill med deg i det siste? At du fikk noe?

Ha en fin dag:)

13 kommentarer

Siste innlegg