Første gang på ski, lage snømann og betale restskatt

En strålende vinterdag igjen hos meg i dag. Sola skinner og snøen glitrer. Og god morgen til deg:)

Natten hadde ikke vært god fordi jeg våknet i 2 tiden og sovnet bare noen minutter i sekstiden. Men jeg må finne livsglede i dag likevel.

Tja…jeg har en stor oppgave i dag hvor jeg må finne ut hvorfor jeg må betale restskatt på nesten 10 tusen kroner når jeg fikk mindre utbetalt i fjor fordi jeg kun  fikk AAP lønn i de siste månedene. Og pengene jeg tjente fra bloggen var bare 1329kr. En stor gåte for meg.

Ellers i går hadde jeg funnet glede å lage snømann sammen med barnebarnet og at både han og moren fikk prøve å gå på ski første gangen. Det var ikke mye snø, men nok for at de fikk prøve seg utenfor døren.

Det ble lettvint middag etterpå:)

Etter middagen dro jeg til posten for å postlegge noe i posten og treffe en venninne for en kopp te/ kaffe. Og vi skravlet og skravlet til nesten stengetid av stedet der vi møt:) Herlig stund.

Har du gode planer i dag?

Fikk du tilbakebetalt skatt eller må du betale tilbake?

14 kommentarer
    1. Det var jammen litt av en restskatt, og det tror jeg nok at du burde undersøke om er riktig 🤔 Jeg fikk også restskatt, men bare 822,- som egentlig ikke henger helt på greit. Ellers så har jeg ingen store planer for denne dagen, tar det som det kommer jeg 😉 Håper du få en fin dag 🥰

      1. Har undersøkt sammen med min mann og han fant ut at det var rett. Så jeg må bare betale det. Ellers fint å ikke ha så mange planer for dagen. Mindre stress:)

    2. Høres ut som en fin dag til tross for lite søvn, bortsett fra en kjedelig restskatt. Heldigvis kom vi greit ut av det her. Håper du klarer det fint selv om summen var stor.
      Var våken noen timer i natt jeg også, men sovnet ved 4 tida til 8, så da blir det greit likevel.
      Sender en god klem for dagen! <3

    3. Ja, det går bra å betale restskatten. Må bruke litt av sparepengene. Ellers…ja, Dagen har vært god den. Vi skal snart ut en tur. Så bra at gikk bra med deres skatt. Min mann forresten må betale også restskatt.
      EN god klem til deg:)

    4. Kjedelig å få beskjed om så mye restskatt! Håper du finner en glipp eller mangel og at dette er feil. Det er sikkert artig med vinter for dem som ikke har det til vanlig 😉 Jeg har sofadag i dag. Skattemeldingen skal jeg se på i helga. Har ingen aning om hvordan jeg kommer ut av det i år.

    5. Sant det. Min mannog jeg kikket på det og han sa st det var rett. Så da er det bare betale når regningen kommer. Surt, men slik er det. Håper at du ikke får restskatt også.
      Sofaen vår er god å ha når kroppen vår trenger det:)

    6. Du har nok betalt for lite skatt de 6 månedene du jobbet tenker jeg. Kan være at ho/han som kjørte lønninga da ikke fulgte
      med i timen. Jeg har kjørt lønn og jobbet med lønn i mange mange år og man bør være våken i den jobben altså. Kan ikke regne med at de ansatte skjønner noe av dette…
      Fin dag for deg det andre du gjorde da..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg