Hverdag med bade gode og dårlig nyheter.

Livet går sin gang hos Hr og Fru Happy. Her har det blanding av sol og regn. Og helsen min er som jojo. Opp og ned. Og jeg fikk en fæl drøm i natt som jeg husker så godt og da jeg skrev det ned, ble det en lang fortelling. Så jeg skal ikke dele det her nå:)

Dagen i går har det vært en innholdsrik dag. Har chattet med min datter på Filippinene. Hun fortalte at de skal til Australia på ferie i oktober. ( en uke semester break på skolen på Filippinene) De skal til Melbourne denne gangen. De var i Sydney forrige gang. Og jeg synes hun er velsignet som kunne reise dit med familien. Men det var mye arbeid å fylle ut skjema til visa søknad. 20 sider for hver søkere. Men nå er søknaden levert og hun får svar i løpet av to uker.

Men under chatten vår fikk vi message på messenger og fikk vite at  den ene barnebarnet mitt ble bet av hennes hund på leppene under lek og hunden har ikke fått anti rabies vaksine enda. Og da måtte hun til lege straks får å få vaksine. Så både dårlig og god nyhet samtidig.

Ellers I går hjemme  hjalp Hr. Happy meg til å lage middag som var tortillias/ taco. Det var godt

Litt på ettermiddagen prøvde jeg å bake en sunn kake. Kun havregryn, epler, gulrot, valnøtter, svisker, vaniljesukker og bakepulver med 3 egg.

Det ble kveldsmat og frokost til meg og det er mye igjen:)

Etter det så jeg en kjærlighets film på YouTube og en reiseprogram om de “50 finest Village in Europe”. Lofoten ble nevnt. Da fikk jeg enda mer lengsel til å besøke Lofoten.  Men må vente litt for vi har brukt nok penger under reisen min til Filippinene i år og reisen vår til England for en uke siden.

Og nå er jeg klar til søndagsmøte.  Vi begynner kl.11.00 i dag. Tidlig møte.

Ute uler vinden og der er meldt til stor kuling. Huffa meg. Eplene detter ned fra epletreet vårt og Hr Happy får gratis trim med å plukke epler som faller ned etterhvert.

Takk for titten.

Har du epletre i hagen?

8 kommentarer
    1. Huff så skummelt at barnebarnet ditt ble bitt av en hund, men håper og tror at det vil gå fint. Jeg har alltid hatt lyst til å reise til Australia og New Zeeland, men er ikke glad i å fly så det har ikke blitt noe av. Ettersom jeg bor i blokk har jeg ikke noen have, men vi har et par epletrær som har sådd seg selv. De er veldig sure, så de egner seg ikke til å spise mer til matlaging. Håper du får en fin søndag, klem 🤗

      1. Jeg kunne tenkt meg dit også, men det er for langt reise og dyrt:)
        Ellers, ja, det er synd med barnebarnet. Det er andre gangen nå hun ble bet av deres hund. skulle ønske hun kvittet seg med dem, men hun er altfor glad i dem.

    2. Håper barnebarnet blir helt fin etter vaksine og stell. Skummelt med hunder som plutselig biter. Nå er høsten på gang, jeg synes det er deilig 🙂

    3. Håper det går bra med barnebarnet ditt. ❤️
      Tenker det er så fint at du så lett og enkelt kan ha kontakt med datteren din og annen familie.
      Det er ikke så mange år siden vi måtte skrive brev for å ha kontakt med dem som bor langt borte. Husker tanten min i England skrev brev til bestefaren min hver uke. Vi snakket med henne på telefonen også, men det skjedde ikke ofte. Det var jo så dyrt med det vi kalte rikstelefon!

    4. Jeg håper det også.
      Ja, jeg er veldig takknemlig for Internett. skulle ønske vi hadde dem tidligere:) Når kan vi snakke med familie som bor så langt unna på minutttet:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg