Kjære Gud…er du der?/ Dear God…are you there?

Til Deg jeg kan snakke med/ To You I can talk with.

Kjære Gud, jeg har ingen å snakke med i dag. Jeg kunne selvfølgelig snakke med noen gjennom messenger. Jeg har jo til tross familie og venner. Men jeg tror jeg blir bare en belastning til den jeg skal snakke med og derfor bedre å snakke med Deg.
For du vet, til og med å skrive til Deg er vanskelig når jeg har vondt overalt. Fingerledene er vonde.
Det føles som jeg er sjøsyk og har bare lyst til å kaste opp.
Jeg vet at jeg bør jo være takknemlig for de finnes tusener som har det mye verre enn meg. Men jeg kan ikke bare skru av knappen slik at jeg kan ikke føle smerter, utmattelsen og svimmelheten.

Vel, hvis det hjelper Herre, ville jeg takke Deg for 2 sovetabletter som fikk meg til å sove…og kroppen og hjernen min sover fortsatt halvveis.
Jeg takker Deg for at jeg våknet i det hele tatt i dag selv om det verker overalt og kroppen vil helst bare ligge.
Takk for at selv om jeg ikke har matlyst, jeg har mat å spise og jeg klarte å spise en brødskiva med ost, skinke og eple som pålegg. Takk også for juice, melka og vann å drikke.

Takk også for medisinene jeg har nettopp tatt for smerter. Og at jeg har penger til å kjøpe det. La de virke i kroppen min Herre.

Takk også for den lille stryken jeg hadde slik at jeg fikk det til å støvsuge loftet.
Klarte å presse litt mer til å gå at og frem på stuegulvet, trene litt armene med manualer og litt bevegelighetstrening. Det var veldig tøft, men det gikk.

Hvor mye mer Herre jeg skal klare å presse min kropp til å fungere? Men takk for at Du lovet at når er svak, er jeg sterk gjennom Deg. Hjelp meg å tro på alt det umulige Far.
Vel, fortsatt takknemlig for at jeg i det hele tatt kunne gjøre noe til tross for at det er veldig vanskelig.
Jeg er takknemlig for at jeg kunne fortsatt lese, skrive og høre. Takknemlig for at jeg kan føle..selv om det er mest smerter som skriker høyt som gjør at det er nesten ikke plass til noe annet.
Ja, jeg er takknemlig for tak over hodet. For familie og venner. Det finnes andre som ikke har det. Herre, la dem finne hjelp, familie og hjem hos deg.
Takk for freden rundt meg. La det strømme inn til mitt indre…Din fred..jeg trenger det så sårt.

La meg finne gleden i denne dagen som du har gitt meg. Amen

Dear God, I have no one to talk to today. Of course, I could talk to someone through messenger. I have, despite family and friends. But I think I’ll just be a burden to the person I’ll talk to and therefore better I to talk to You.

Because you know, even writing to you is difficult when I have pain everywhere. My finger joints are sore.

It feels like I’m seasick and just want to throw up.

I know I should be grateful becquse there are thousands who hvae much worse than me. But I can not just turn off a button so I can not feel pain, exhaustion and dizziness.

 

Well, if it helps Lord, I would like to thank You for two sleeping pills that made me sleep … and my body and brain are still halfway asleep,

I thank You that I woke up today at all even though it hurts everywhere and the body would rather just lie down on bed.

Thank you that even though I have no appetite, I have food to eat and I managed to eat a slice of bread with cheese, ham and apple as a spread. Thanks also for the juice, milk and water to drink.

 

Thanks also for the medication I just took for the pain reliever. And that I have the money to buy it. Let them work in my body, my Lord.

Thanks also for infusing my body a litte bit of strength so I manage to vacuum the attic.

Managed to push a little more to walk to and fro on the living room floor, train my arms a small  dumbbells and stretch training. It was very tough, but it worked.

 

How much more Lord should I be able to push my body to function? But thank You for promising that when I’m weak, I’m strong with You. Help me to believe in all the impossible Father.

Well, still grateful that I could do anything at all despite of difficulties.

I am grateful that I could still read, write and hear. Grateful that I can feel…even though it is mostly the pain that screams loudly which means that there is almost no room for anything else.

Yes, I’m grateful for a roof over my head. For family and friends. There are others who do not have it. Lord, let them find help, family and home with you.

Thank you for the peace around me. Let it flow into my heart … Your peace..I need it so badly.

Let me find the joy of this day that You had made. Amen

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg