Sprang ut i nattkjolen

I går var jeg hos Trondheim Øyenlegesenter for å få satt inn nye linser ettersom det ble ikke vellyket første gangen.

Overnattet til Thon Hotel Nidaros. Det var ikke så verst der da.

Etter operasjon fikk jeg en spesiell brille som jeg skulle bruke for å beskytte mine øyne særlig når jeg sover. Jeg så sikkert rart ut da jeg gikk med denne brillen på vei til hotellet.

Da jeg ankommet hotellet, la jeg meg ned med en gang. Spiste en croissant og banan til kveldsmat. Kjøpte før operasjon.

Jeg lå bare og lyttet til en lydbok

( Barnepiken) til klokka tolv. Sovnet litt før brannalarmen gikk og jeg skjønte ikke hva skulle jeg gjøre. Visste ikke om jeg hadde tid til å skifte klær. Så jeg tok på meg jakke utenfor nattkjolen og min ryggsekk og sprang ut av hotellet sammen med resten av gjestene. Måtte ta av den rare brillen for å ikke se så rar ut. Etter mye venting, fikk vi endelig beskjed at det var bare falsk alarm, men det tok tid for de fant ut hvor var årsaken. Men jeg fikk ikke sove mer etter det.

Brukte solbrillen dagen etterpå

da jeg skulle spise frokost og på vei til øyenlege igjen for undersøkelsen.

Godt med en deilig frokost.

På båtterminalen traff jeg en arbeidskollega. Hun kjørte meg hjem etterpå så jeg trengte ikke å bestille en taxi. Jeg sa at Gud sender alltid en engel til meg. Nå skal jeg bare slappe av hjemme etter operasjon i flere dager. Legens ordre. Håper jeg slipper å springe ut igjen i kulden med bare nattkjolen på.

Har du opplevd noengang at brannalarmen gikk på et hotel du overnattet?

11 kommentarer
    1. Koselig å være på hotell – men å måtte springe ut i bare nattkjolen….. det har jeg ikke opplevd 😀 Godt det ikke var noe galt!
      Og så har du fått ordnet med linsene og krysser fingre for at det NÅ er vellykket. Rare briller ja – men av og til må man bare bruke rare ting 🙂

      Godt du slapp taxi og kunne sitte på med kjentfolk 🙂

      1. Ja, det var en opplevelse som er vanskelig å glemme:)
        Tusen takk. Jeg håper det også at synet blir bedre etter det.
        Ha en fin kveld:)

    2. Det har jeg opplevd en gang, på et hotell i Sarpsborg. Vi kom oss i klærne i en fei, og der var det en kjøkkenvifte som hadde tatt fyr. Vi kunne legge oss etter en stund.
      Etter det tenker jeg alltid over hvor og hvordan jeg legger klær og ting, i tilfelle det skulle skje igjen. 🙂
      Ikke noe god opplevelse, men glad så lenge det er falsk alarm eller enkle ting.
      God bedring etter operasjon! Håper det blir vellykket denne gangen. 🙂❤

      1. Ja, jeg tenkte på det og jeg skal også sørge på at det er lett å ta på seg klær neste gang og veska er alltid klar til å ta med ut:)
        Tusen takk og en god klem til deg:)

    3. jeg skjønner akkurat hvordan dette føltes for vi har opplevd akkurat det samme ,det var på et hotell i Oslo ,heldigvis var det også falsk alarm ,men det er uhyggelig uansett da.Masse god bedring

    4. Så ekkelt da…Men God bedring til deg og mye deilig mat på dette hotellet ser jeg.
      Og du klatrer i vei på lista 🙂 på bloggen altså!

      1. Ja, det var det:) Heldigvis det var bare falsk alarm:)
        Koselig å klatre opp i blogglista. Hvis du ikke hadde nevnt det, vil jeg ikke legge merke til det. For jeg hadde egentlig ikke mange lesere, derfor jeg sjelden ser på det.
        Takk for titten:)

    5. Kjedelig med brannalarm – opplevde det på Thon-hotell (faktisk) i Oslo en gang… det var også falsk alarm – mye styr….! Nå må du slappe av – så håper vi at alt er vellykka nå! God klem <3

    6. Uff.. Det kan ikke ha vært gøy å måtte løpe ut midt på natta i nattkjolen. Skremmemde opplevelse det med brannalarmen.. Heldigvis har jeg aldri opplevd det på hotelltur noen gang.
      Håper det blir bra med øynene dine etter denne operasjonen.
      Klem😚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg