Stekte kamskjell og mye mer!

God dag til deg i denne stormfulle dagen. Det har samlet seg mye vatn i skyene og nå vi får vi her en skikkelig dusj. Men det er det som er fint å få bo i Norge. Både deg og meg har det varmt og godt inne. Tja…unntatt når vi går ut en tur:)

Og mat….det bugner at kaloriinntak. Det er mer enn vi klarer å forbrenne. I hvert fall jeg.

Vi har besøk av yngste datteren vår fra Oslo der coronavirus sprer seg som gress om sommeren. Hun er jo frisk, men vi vet jo aldri. Enten vi smitter henne eller omvendt. Håper bare at ingen av oss bærer det berømte viruset.

Og hvis du er som meg ordner du sikkert god mat til familie som kommer på besøk.

Fredag ønsket datteren rakfisk og faren i huset ordnet det. Det lukter selvfølgelig litt råttent i huset, men det brydde vi ikke oss om…for det var godt synes vi. Vet ikke om du liker rakfisk…deler bilde likevel:)

Rakfisk med potet, rømme, smør, purreløk, flatbrød og rødbeter.

I går var det kamskjell som som sto på menyen. Her er den. Min versjon.

Oppskriften her. Skikkelig godt. Glemte å kjøpe blomkål, så vi brukte potetmosen isteden.

Ja, ja. Det er ikke sikkert du spiser kamskjell heller. Men i tilfelle, finner du oppskriften her.

 

Til kaffe, ble det den berømte vaflene som alle liker:) . Datteren stekte mange flater slik at det var rester igjen til i dag:) 

 

Får du besøk av familie nå i koronatider?

2 kommentarer
    1. Så koselig med besøk! Det er litt begrensa med besøk her igrunn, men dattera mi er jo stadig innom! Så kommer pappan min innimellom også! Sønnen min har jeg bare møtt ute eller hos dem, samme med lillesøs! Godeste klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg