Dårlig dag ble en fin dag allikevel/ A bad day turned to be a good one after all

English text below:

Har du noen gang våknet en morgen og følte at dagen blir ikke bra? I dag, følte jeg det. Våknet med dundrende hodepine etter bare to timer søvn i natt. Jeg skulle ønske ” Tornerose hadde litt søvn til overs til meg” tenkte jeg. Jeg var kvalm og svimmel i tillegg til mine kroppssmerter som var trofast hos meg.

Men jeg hadde en chatt avtale med mine barnebarn på filippinene og jeg måtte bare gjøre det. Smilte selv om hodet gikk i rundt. Jeg var bare glad for at de ville snakke med meg. Etter det, spiste jeg litt frokost og tok sterke doser med hodepinetabletter. Jeg la meg til sofa og ble liggende til tolv tiden. Fikk noen minutters søvn.

Etterpå kom mannen hjem fra sin formiddagstur og ville ha lunsj. Så jeg laget vårruller fra gårsdagens rester mens mannen stekte biffkarbonader og chips. Det var kombinert lunsj og middag.

Jeg hadde noen vårrullpapir til overs og da tenkte jeg å lage dessert av det. Banan, litt sukker og pakket i vårrullpapir og stekte i airfyer. Og med is at åt, begynte dagen min å bli bedre. Mannen min syntes at isen var mer enn nok dessert.

Etter lunsjen fant jeg ut at jeg måtte plante vårplantene jeg kjøpte fra hagelandet sist torsdag. Det kostet bare 29kr per brett med ti stykker. Mannen min mener at det er for tidlig å plante ut ennå, men jeg sa at hvis de ikke overlever, spiller det ingen rolle. Det var da ikke så dyrt.  Påskeliljer kostet 50kr for 5 potter. Så jeg ba mannen min til å bli med meg på butikken slik at han kunne bære tunge sekker av jord for meg til bilen. Snill som mannen min er, ble han med selv om han hadde lyst til å ta middagshvil etter maten.

Her er resultatet! Håper dem overlever for jeg har nemlig ingen grønne fingre. 

Mens jeg holder på å plante vårplantene, kom blomsterbilen til gårdsplassen og leverte blomster. Skjønte ikke noe for verken jeg eller mannen min har bursdag. Men vår kjære datter i Oslo sendte oss påskehilsen. Og det varmet hjertene til mor og far selvfølgelig.

Avslutter med dagens ord fra kalenderen i dag:

Har du begynt å plante vårplanter i potter?

Hva har du spist til middag i dag?

In English

Have you ever woken up one morning and felt that the day is not going to be well? Today, I felt it. Woke up with a throbbing headache after only two hours of sleep last night. I wish “Sleeping Beauty had some sleep left over for me,” I thought. I was nauseous and dizzy in addition to my body aches that were faithful to me.

But I had a chat appointment with my grandchildren in the Philippines and I just had to do it. Smiled although my head was dizzy. I was just thankful they wanted to talk to me. After that, I ate some breakfast and took strong doses of headache tablets. I lay down on the couch until twelve o’clock. Got a few minutes of sleep.

Afterward, my hubby came home from his morning trip and wanted lunch. So I made spring rolls from yesterday’s leftovers while he fried beef hamburger and chips. It was a combined lunch and dinner.

I had some spring roll paper leftover and then I thought of making dessert from it. Banana, a little sugar and wrapped in spring roll paper, and fried in the air fryer. And with the ice cream that ate, my day started to get better. My husband thought the ice cream was more than enough dessert.

After lunch, I found out that I had to plant the spring plants I bought from the flower shop last Thursday. It only cost NOK 29 per tray with ten pieces. My husband thinks it’s too early to plant out yet, but I said that if they do not survive, it does not matter. It was not that so expensive. Daffodils cost NOK 50 for 5 pots. So I asked my husband to come with me to the store so he could carry heavy bags of soil for me to the car. Kind as my husband is, he joined even though he wanted to take a siesta after dinner.

While I was planting the spring plants, the flower truck came to the courtyard and delivered flowers. I did not understand anything because neither I nor my husband has a birthday. But our dear daughter in Oslo sent us the Easter greeting. And it warmed the hearts of mom and dad of course.

9 kommentarer
    1. Ja, her er det også plantet ute. Det går som oftest bra om det blir noen kuldegrader også. Koselig med litt farger overalt nå. Så herlig middag du lagde. Mat må vi jo ha. Her var det kylling i går. Nyt dagen! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg