Et uvanlig bekjentskap under reisen.

Tja, jeg satt på venterommet likefør avgang til Filippinene på Doha flyplass da en mann kom gående og spurte om det var ledig sitteplass ved siden meg. Jeg var overrasket at ham snakket norsk til meg for jeg ser ikke norsk ut. Og jeg bare nikket. Jeg tenkte ikke mer om det og gikk ombord på flyet da det var klart. Lite viste jeg den samme nordmannen har fått sitteplass ved siden av meg i flyet. Og jeg for høflighet sa et eller annet norsk ord og han ble veldig overrasket. Han spurte meg om han så norsk ut derfor jeg snakket norsk til Ham. Men jeg sa at jeg hørte han snakket norsk da jeg satt ved siden av ham på venterommet. Han har vel ikke lagt merke til meg:)

På grunn av det startet samtalen i  mellom oss og den andre filippinske dame som satt ved vinduet.

Han fortalte at han skulle besøke en norske misjonær på et sted på Filippinene. Denne misjønæren er som en bror for ham. Han fortalte videre at han er veldig knyttet til denne misjonæren og familien hans som også var med misjonæren. Og han fortalte at han er en kristen og hadde tatovert navnet til Jesus på armen. Da fortalte jeg han at jeg også er en personlig kristen.  Men vi snakket ikke bare om Gud, men ellers liv, jobb og familie.  Jeg vil aldri kanskje treffe ham mere, men vi kan følge med hverandre gjennom Facebook. Jeg viste han bilde av Hr. Happy og jeg. Han sa at vi så så forelsket ut:)

Han er 41 år gammel. Jeg  ønsket han lykke til med livet og vi tok farvel da vi ankommet til Filippinene og den andre filippinske damen.

Ellers det var bra service på Qatar Airways. Høflig ansatte.

Et av måltidene

Lander Doha

Hamar flyplass. Nr 1 på plassering av de beste flyplassene i verden.

Happy var innom Duty Free…

Selfie

Ankommer Manila. Nydelig vær.

Min datter og hennes familie hentet meg på flyplassen

Til kveldsmat dro vi til Restaurant MAX. Godt å spise Filippinsk mat:)

 

Der kan man også kjøpe brød, kaffebønner og kaker.

Det var ankomst dagen på Filippinene.

8 kommentarer

Siste innlegg