Dagen er ikke alltid god

 

Hva er det som gjør at når man har lyst til å sove, så får man ikke sove? Og når man bør ikke sove, da klarer man nesten ikke å holde øynene åpne?

Ja, under møte i dag på arbeid var jeg helt våken til å begynne med, men etterhvert ble øyeløkkene for tunge….jeg måtte stålsette meg for å ikke falle i søvn. Jeg kom meg gjennom møte uten å falle i søvn. Hadde jeg gjort det, vet ikke hva sjefen min ville ha sagt. Og da jeg kom hjem i dag for å sove etter middag, fikk jeg ikke sove igjen. Hva skal man si da? Det hjelper ikke å irritere seg for det hjelper ingen det. Jeg må bare å prøve å holde opp mote særlig når min mann kommer snart hjem etter fire ukers opphold ombord på båten.


Men hodepine begynte å melde seg. Det skyldes kanskje at jeg pustet inn for mye røyk da jeg hjalp til å grille pølser da vi var på utetur med de eldre tidlig på dagen i dag. Ikke bare at jeg pustet inn røyk, jeg luktet også som en nygrillet pølse. Du lukter ikke godt, kommenterte en eldre mann da vi gikk inn inne bussen som skulle fraktes oss tilbake til hjemmet. Jeg sa at det skyldes at jeg sto ved grillen. Men jeg skal ta meg en dusj når jeg kommer hjem sa jeg.

Og nå ligger jeg på sofaen og venter på sjømannen melder sin ankomst. Hvordan blir det med resten av kvelden…det gjenstår å se.

4 kommentarer
    1. Uffda. Det er irriterende det med søvnen som kommer på feil tidspunkt 😉 Du ble jenta i røyken i dag du, da. Håper du fikk vekk det verste til mannen kom hjem 🙂

    2. Rart det der med søvnen ja. Noen ganger så sovner jeg når jeg ser på tv, og klarer ikke holde øynene oppe, men når jeg slår av tv og skal sove, da kan jeg bli liggende våken. Så ja, jeg forstår godt hva du snakker om.
      Grill lukt er godt, men ikke etterpå 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg