Datteren min skulle vært her…men

Datteren min skulle vært her…Men hun er nå i himmelen.  Men jeg er så innmari glad at jeg kunne representere henne til å være med på sønnens skoleavslutningen på Senior High School. 12 års skolegang på Filippinene.

Vi dro hjemmefra kvart over seks og var frem litt før klokka sju hvor begivenheten skulle skje.

Han fant klassekamerater som ville gjerne posere for meg:)

Og vi to mens vi sto i koen av hundrevis av elever.

Det var så varmt at vifte må til for å avkjøle oss litt.

En del av køen. Vi ble forflyttet flere ganger før vi endelig fikk komme inn I lokalet. Heldigvis var det aircondition inne.

530 elever som skulle motta diplomet den dagen pluss en forelder med. Og jeg bestemoren som representerer  min datter som jeg tror ville bli veldig glad for å være til stede.

Da hun forlot oss, spurte ungene hvordan de skulle klare seg når moren kom bort som var den hovedforsørgeren og faren var uten jobb.

Men Gud har vært trofast. Fire år etter, mottok barnebarnet vitnemålet. Og de har det bra.

Jeg ble kjent med noen forelder som ville ha et minne om oss.

Og Zimon var en lykkelig ungmann på 19 år.

Etter skoleavslutningen feiret vi litt med litt mat på airbnb der jeg bor sammen med familien til sønnen min som bor like ved. Vi bestilte mat som ble levert til døren.

Zimon med søsteren Zyrish.

Jeg kjøpte en også en kake til Zimon.

Kaken var kjempegod:)

Og nå blir det “college life ” videre for Zimon. Han ønsker å bli sjømann.

Og jeg håper jeg kan være med også på skoleavslutningen den dagen.

Har du vært på skoleavslutningen i det siste?

6 kommentarer
    1. Så fint at du kunne være med å dele denne opplevelsen med han. Kan forstå det er vondt at mamma ikke er der, og datter for deg. <3 Godt å se at barnebarna klarer seg på tross av livets tunge byrder. Du er en god bestemor <3

    2. Så koselig at du kunne være med på dette! En stor dag for ham! Jeg har ikke vært på noen skoleavslutninger siden prinsessa var ferdig på NTNU i Trondheim i 2019. Det var stort <3

    3. Så fint du kunne være der, stedfortreder til mor. Var nok betydningsfullt for barnebarnet ditt, flotte ungdommen. Må varme hjertet å se at det går bra tross det store tapet…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg