En engel på jord gir bort fisk

Ja, det er engler overalt:)

Jeg var på arbeid en dag da en arbeidskollega som er også fra Filippinene spurte meg om jeg liker flyndre. Jeg sa ja. Hun sa at hun kunne gi meg masse av det fordi hennes mann får slike fisk fra fiskegarnet og bare kaster dem tilbake til sjøen. Gjett om jeg ble jublende glad. Her er flyndrene jeg fikk!

 

Fikk 13 stykker tror jeg og jeg delte med min eldste søster som elsker også plyndre.

Måtte smake. Og det ble flyndre og salat til middag.

Liker du flyndre?

Har du møtt noen engler i det siste?

Avslutter med dagens ord:

Ha en fin dag til deg!

17 kommentarer
    1. Så heldige du var da .Jeg elsker rødspette .En deilig rett er panert rødspette på brødskive salat i bunnen og masse deilig reke oppå fisken og en god majones på toppen :=) mmmm det er godt det

    2. Stekt flyndre er kjempegodt.
      Hvor på Filippinene er du fra? Jeg har ei god venninne som er fra i nærheten av Dumangete.
      Vi var på besøk der for noen år siden og bodde på en resort kalt Thalatta.
      Jeg lengter ofte tilbake dit selv om vi så mye fattigdom.

      1. Oi. Så artig at du har vært på Filippinene. Jeg er I nærheten av stor byen Manila. Luzon område:)
        Jeg lengter mye jeg også å reise dit.

    3. Herligheta, og flyndre som er så fantastisk godt. Det er jo flott Rødspette du har fått. Misunnelig… neida. Vi har ennå litt i fryseren fra i fjor. 😀 Vi bruker den mest kokt da. Hender vi bare “mauler” med flatbrød med smør på – uten annet tilbehør. 😀

    4. Kjempekoselig med slike snille mennesker som viser omtanke 😊 Jeg regner med dette kommer til å smake ja. Selv er jeg dessverre allergisk mot all slags fisk. Blir kvalm med kraftig hodepine når jeg spiser det, men jeg har smakt rødspette, og stekt rødspette smaker kjempegodt, og ha gjerne litt sitronsaft over.

      Ønsker deg en kjempefin onsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    5. Jeg er heldig med engler rundt omkring. Du er en av dem:)
      Synd at du ikke tåler fisk. Men der er mye andre mat som er god. Klem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg