Gjett om jeg lykkelig!

LYKKELIG

God morgen til deg. Du lurer kanskje hvorfor jeg er lykkelig? Vel, for en som plages med søvn og endelig fikk sove ca. seks timer en natt, da er jeg selvfølgelig lykkelig for det er ikke en selvfølge hjem hos meg. 

Ja, kroppen verker hver eneste ledd særlig når det regner og det er kaldt, men takk og lov for smertestillende tabletter som kan lindre litt av den type plage. 

Lykkelig også for at jeg fikk frisk luft i går og et glimt av solen selv bare i noen minutter.

Bildende fra turen.

Og sitat fra kalender i dag! Lykke!

Dagens ord minner meg om at Gud er ikke bare en slag Far som sier nei til ditt og datt når vi ber og  bare sier ikke gjøre ditt og ikke gjøre datt. Men hos han er det frihet.

Frihet til å gjøre gode gjerninger. Frihet til elske vår neste som vi elsker oss selv, frihet til å være tålmodig, tilgivende og frihet til å dele de velsignelsene, ressursene og gaver og talenter som vi har fått fra Gud.

Og vi ser kanskje bare det vi ber om som han foreløpig ikke innfrir, men vi tar det som en selvfølge livets pust, mat på bordet, vakre natur, tak over hodet og mye mer. Den friske vinden, sola som skinner, regnet som faller. At vi har øye til å se. Ører til å høre med og vi kunne bevege oss selv om for noen er det begrenset på grunn av kroniske sykdommer. Men uansett, tilstand kunne vi fortsatt gjøre noe så lenge vi lever. Et smil i hverdagen. Sier “jeg er glad i deg” til alle vi omgås hver dag mens de lever. Ikke vente med å si det når den personen finnes ikke mer. Noen har sagt at det er bedre å få blomster mens man lever enn å gi til ens begravelse. 

Hva er lykke for deg?

Ønsker deg en dag med bare lykke!

22 kommentarer

Siste innlegg