Har du tenkt hvem du er?

Se kildebildet

                                  Bildesource

Har du noen gang tenkt hvem du er? Er du fornøyd med hvordan du er?
I dagens samfunn, blir vi målt av hvem vi er gjennom media. Hvor mange likes, hvor mange leser det vi skriver og hvor mange som synes at vår personlighet er interessant.
Hvis jeg skal måle meg selv etter hva media forteller, ville jeg sikkert bli veldig deprimert fordi det er så få som trykke liker på innleggene jeg legger ut på facebook eller i bloggverden. Særlig hvis det handler om Gud. Og hvis jeg da skal basere min lykke på grunn av det da bør jeg kanskje slutte å skrive.
Men heldigvis har jeg skjønt at alt jeg gjør for Gud er ikke bortkastet. Så lenge jeg får den eneste likes fra Gud, da er alt verdt. Gud har vel ikke gitt meg lidenskap for å skrive hvis det er ingen hensikt til det.
Kanskje er du en av dem som er avhengig av likes for å føle at Du er verdt noe? Husk på at i Jesus øyne er vi alle sammen verdifulle at han ofret sitt liv for oss.

 

På arbeid, er vi plaget av maur. Av og til kommer det en mann med et sprøytemiddel til å drepe disse insektene. Jeg for min del synes synd på dem fordi maurene er utmerket insektene. De jobber og samarbeider bedre enn oss mennesker. Men uansett hvor mye jeg snakker med dem at de må flytte ut av lokalet slik at de ikke blir drept, de kommer ikke til å forstå meg. For at de skal forstå meg, da må jeg være en maur selv og snakker deres språk.
Slik gjorde Jesus. Han kom som et menneske, for å forstå oss mennesker og kunne snakke med oss for å lede oss til evig liv. Selv om han visste at han blir hånet, blir pisket og må døde på korset for alle sammen.

 

Jeg kom fra en fattig familie og vi sov på golvet med en tynn matte under oppveksten. Før tenkte jeg ikke så mye på det. Men etter å ha bodd i Norge i mange år og fått sove i en mykt madrass, ville jeg ikke sove på golvet igjen.
Jesus, som hadde alt i himmelen, valgte å bli som oss, til og med ble født til en fattig familie og levde ikke i overflod. Kanskje han sov på en halm madrass?

Han hadde i hvert ikke tjenere som gjorde arbeid for han. Han jobbet for føde. Var snekker.
Han kunne velge selvfølgelig å gjøre det annerledes. Å bli født til en rik familie og gått på skole med høy standard og ha tjenere, men han gjorde ikke det. Han ofret seg selv for hver og en av oss. Selv om han var den eneste som kunne velge hvor han blir født. Ingen av oss har den muligheten. Vi blir født uten å bli spurt hvor eller hvorfor.

Så hvem er jeg?


Jeg heter Ligaya og navnet mitt betyr lykke og jeg lever opp etter navnet.
I verdens øyne er jeg kanskje en som ikke utmerket seg til noe stort, men i Guds øyne ser han potensiale i meg og det gjør han også til deg.

Se kildebildet

Bildesource

Ha en fin sommerdag til deg:)

2 kommentarer
    1. En gammel mann som meg har nok tenkt gjennom hvem jeg er mange ganger 🙂 Man har jo møtt livets mange faser flere ganger. Fra fødsel til død, for å si det sånn. Det er ikke lett å vinne frem i bloggverden, og der har jeg lagt forventningene vekk. På den gamle bloggen fulgte jeg litt med på statistikker, men nå har jeg ikke noen sånn oppfølging. Dessuten har jeg inntrykk av at mange er blitt så fokusert på topplista og produsere så mange innlegg som mulig hver dag, fremfor å lese andre sine 🙂 Du har fine og gjennomtenkte innlegg, satt inn i et flott perspektiv 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg