Miffy og resten av gjengen

Bestemor,  kan du lage en Miffy for meg? Spurte den yngste barnebarnet.

Hun hadde et bilde av Miffy. Hun er veldig populært i Japan og ellers overalt.

Så jeg googlet litt om hekle oppskrifter av Miffy på Pinterest. Fant en oppskrift der.

Miffy ifølge Wikipedia er en fiktiv kanin som vises en serie bildebøker skrevet av den nederlandske kunstneren Dick Bruna. Den opprinnelig  nederlandske navnet, nijntje” er en forkortelse av det diminutive konijntje.” En liten kanin.”

Den førsye Miffy- boken ble produsert i 1955 og nesten tretti andre fulgte etter.

Har du hørt om Miffy?

 

Det ble en slik Miffy:) Større enn originalen:)

Men yngste barnebarnet syntes hun er så pent. Det gledet hjerte til bestemoren.

Og det var flere som har vært så glad å motta en heklet dokke fra meg.

Bille Holiday havnet hos et barnebarnet av min yngste søster.

Florence Nightingale fikk et av barnebarna av min nest yngste søster.

Og resten av dokkene fikk også glade mottakere.

Han heter Jonathan sa Zimon som var mottakeren.

 

Hun heter Aina sa den eldste barnebarna. En anime figur i Japan.

Hun heter Candice. Andre barnebarnas ønske.

Denne dokken heter Chelsea. Oppkalt etter Zyrish Chelsea, Et av mine barnebarna.

Giraffen ble igjen hos min datter her på Filippinene.

Hunden fikk de to hundene av mine to barnebarna. Machu og Waffle.

Musen i bildet er bare et leketøy

Her var forfatteren  Jane Austen

Prinssese Julz havnet hos en  venninne til et av barnebarna.

Gåsen havnet også hos et av barnebarna

Og likedan Gretha Thunberg

Og som avbildet overst. Florence Nightingale

Og Billie Holiday

Og nå hekler jeg Hr. Happy av restegarn:)

Jeg må si at jeg har vært produktiv med hekling på Filippinene. Nesten uten smerter i varmere klima. Om en uke reiser jeg tilbake til Norge. Men først bursdagsfeiring av eldste barnebarnet på tirsdag og skoleavslutningen av Zimon på onsdag. Eldste sønn av min eldste datter som har reist til himmelen.

Holder du på med håndarbeid om sommeren?

 

10 kommentarer

Siste innlegg