Takk i stedet for “unnskyld”

Jeg synes ordet unnskyld er det riktig ord å si når vi ikke får det til før jeg har lest disse:

I stedet for unnskyld at jeg gråter, så prøv å si: takk for at du gir med plass til å legge merke til mine følelser.

I stedet for unnskyld at jeg ber deg om enda en tjeneste, så prøv å si: takk for at du hjelper meg og er der for meg.

I stedet for unnskyld at jeg er forsinket, så prøv å si: takk for at du ventet på meg.

I stedet for å si unnskyld at jeg er så besværlig, så prøv å si: takk for din romslighet for meg.

I stedet for unnskyld at jeg vrøvler, så prøv å si: takk for at du lyttet og prøver å forstå meg.

I stedet for unnskyld at jeg bare er så kjedelig, så prøv å si: takk for at du gitt meg din tid.

I stedet for unnskyld at jeg gjorde feil, prøv å si: takk for at jeg fikk plass til å gjøre en feil og lære av det.

I stedet for unnskyld at jeg er for meget, så prøv å si: takk for at du setter pris på meg.

I stedet for unnskyld, jeg forstår bare ikke, så prøv å si: takk for at jeg får lov til å spørre deg igjen.

Har du tenkt over disse ordene?

Skrevet av: Rikke Kjelgaard

11 kommentarer

Siste innlegg