Takknemlig til tross for kronisk smerter

Da jeg våknet i dag  med bare få timer søvn, tenkte jeg hvordan jeg skulle få dagen min til å bli bra.

En ting jeg har lært var å finne noe å være takknemlig for slik at mine plager ikke tar overhånd.

Vel, jeg er i hvertfall takknemlig for at jeg fikk en ny dag. Det er fred rundt meg. Og selv om jeg har problem med øynene, kan jeg fortsatt se og lese. Fingerleddene er vonde, men jeg kan fortsatt skrive. Bevegeligheten er begrenset, men jeg kan fortsatt gjøre noe.

For å ikke snakke om jeg kan bare åpne kjøleskapet og velge mat jeg ville spise.

Og jeg er takknemlig for den fine naturen som omgir meg. Selv om jeg gikk i halvsvimle og utmattelse,  ble jeg underholdt av fuglene som kvitter. Solen varmet litt og utsikten var frydd for mine øyne.

Bildene fra turdagen i dag…det dufter godt av blomstene også.

Tok noen selfier og min datter spurte meg om hvorfor ser jeg så trist ut…men jeg svarte at jeg var dårlig.

Men jeg fikk litt energi etter at jeg har vært ute og gått tur. Så dagen har vært fint likevel.

Hvordan gikk dagen din?

14 kommentarer
    1. Så flott området ditt der 🙂 Her har dagen vært HELT annerledes, BARE inne jeg… Det har vært jobb og jobb og så sløving etterpå. Men i morgen skal jeg ut 🙂

    2. For et nydelig sted å være på tur! Mange fine bilder! Jeg har kosa meg idag – etter jobb dro jeg rett avsted med bobilen! Nå sitter jeg og koser meg utenfor i varmt, overskya vær! Klemmer <3

    3. Fine bilder både av deg og naturen 🙂 Syns du alltid virker taknemmelig til tross for smerter og andre utfordringer i livet… Stor klem til deg <3

    4. Du er flink til å finne noe å være glad og takknemlig for uansett hvordan formen din er❤
      Flotte bilder av deg og naturen rundt deg 😊
      Jeg har holdt på med masse ute i dag. Og litt inne. Avsluttet dagen med en times kveldstur. Det kan nok hende jeg kjenner det i morgen😊
      Ønsker deg en fin morgendag.
      Klem fra meg😙

    5. God morgen Mona Iren:) Tusen takk:🥰
      Jeg prøver å være positive slik at jeg ikke havner i depresjon.
      Du har vært flink med masse gjøremål. Håper det går bra med deg i dag.
      Ha en fin lørdag😊

    6. God morgen til deg. Nydelige bilder du har tatt fra turen din. Natur er balsam for sjela. Jeg vasket gjesterommet i går, og hengte opp rene gardiner. Min datter kommer på lørdag og skal overnatte. Siden det plasker ned merker jeg stivheten i fingrene, og smerter i kroppen av fibromyalgi. Jeg trosser det ved at jeg vasker huset og skal ha alt blåst og da går det noen dager til det arbeidet. Fant ikke Garden kneeler på Hageglede. Kan jo være utsolgt. Men Amazon og Ebay har, men skal få hjelp av datter til å bestille da jeg ikke er god i engelsk. Håper det går bedre i dag med deg. Klem

    7. Ja…jeg har også fibromyalgi og det er slitsomt. I dag er det overskyet, men jeg trosset været og gikk ut en tur og ble veldig bløt på slutten fordi regnet kom. Men jeg tror det hjelper uansett med kroppen.
      Så fint at du fikk vasket huset og at din datter kommer på besøk.
      Synd at du fikk ikke kjøpe garden kneeler på hageglede.no. Men som du sa, kanskje det var utsolgt. Men det var der jeg kjøpte det. Men som du sa, det finnes andre steder. Og det hjalp mye da jeg brukte det i hagearbeid:)
      Ha en fin dag og takk for titten:)

    8. Her var det mange flotte bilder av naturen, og av deg. Leit at du skal ha så mye vondt, men veldig godt at du klarer å finne gleder, og noe å være takknemlig for på tross av.
      Det tror jeg gir så masse til livet, for det vil alltid by på litt av hvert. Og som noen har sagt:

      “Det kommer ikke på hvordan du har det, men hvordan du tar det.”

      Og det tror jeg kan hjelpe mye, akkurat slik du gjør det. Beundringsverdig! Sender god klem til deg i dag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg