Besøk til de eldre!

Egentlig, søndag er en hvile dag, men for meg har det har vært  hektisk og strålende dag.

Jeg startet dagen med forberedelsene av tingene jeg skulle ha med på besøk til de eldre på sykehjemmet der vi skulle ha andakt. Vi er en gruppe som bruker å gjøre det engang i måned. Deler Guds ord, serverer kaffe og mye godt at åt til glede for de eldre folk. Vi tar ingen kollekt i tilfelle noen lurer på det.

Siden det var min tur til å dele ordet, jeg brukte første tiden til å ha en liten felleskap med Gud og hans ord. Og de er inspirerende. Den gjør dagen mer lysere.

Det er ikke bare meg som er våken, fuglene  også.

Det er mye gjøremål som skulle gjøres blant annet vasking av klær og kless stryking. Så det er best å få det unnagjort.

Etter det  laget jeg smørbrød som skulle serveres til de eldre etterpå.

Jeg har invitert noen venner tilå holde konsert til de eldre denne dagen.

Fra venstre: Vidar, en musikk lærer. I midten er ektepar Anja og Geir Yngve og til høyre er Maria Stella. De sang i kor..

   og som solo

Konserten ble jo en suksess. Den var en glede til alle.  De sang vakre sanger og stemmene var som kommet fra himmelen.

Dette bildet rørte mitt hjerte. Maria Stella og sønnen Trond

Og her er jeg som deler ordet. Ingen har sovnet forresten:) Jeg er ikke en prest, men alle har  en bibel og alle kan jo be direkte til Gud. Jeg delte bare til andre hvordan jeg opplever Gud i mitt liv.

Hils på Claudia fra Mexico som bakte en nydelig kake for alle sammen og min svoger Alf som bakte Pavlova kake og  hjalp til med forberedelsene i lokalet.

Og Leticia og min søster Lourdes som hjalp til med å hente beboere fra sykehjemmet, serverte mat og tok opvasken og ryddet. Vi samarbeidet i lag.

De var ca 50 besøkende den dag både de som bor på sykehjemmet, trygdepesjonatet og bygda, men jeg viser ikke deres bilder fordi jeg har har ikke spurt dem.

Etter andakten, dro jeg til trening senteret for å forbrenne kalorier. Jeg spiste nemlig mye kaker:)

Avslutter dette innlegget med disse bildene  tatt gjennom kjøkken vinduet mitt. Jeg kastet et vaffelkake stykke til fuglene og mange kom, men en har vunnet.

Tok det med nebbet og fløyet lenger unna.

legger ned

og nå, tid for å spise

Slik gikk dagen min.  Hva med dere?

JOY

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg