Død eller levende?

 Håper jeg ikke skremte deg. Død eller levende var statuene jeg har funnet i Barcelona. Egentlig, de er levende, men de rører seg ikke . Det er deres måte til å tjene penger fra turistene. Man kan ta bilde sammen med dem og legge pengene i esken som liggger foran dem. Men, det var virkelig varmt, og de var kledt fra hodet til tå, så det var  tøft for dem, tror jeg. Men denne statuen rørte seg for å låne meg hatten sin med slange som pynt. Heldigvis, var slangen ikke levende:)

 

 

Denne grønne mannen kalte seg for ” The mask”. Tenk å stå der hele dagen.

 

Blå damen lånte meg viften hennes. Hun brukte i hvert fall paraply til å beskyttte seg mot solen. Men å stå der hele dagen var virkelig utfordrende. Heldigvis, jeg hadde ikke på meg blå bluse og blå hatt, for da kunne folk tro at jeg ville ha penger også:)

 

Men se, hva jeg har funnet på butikken! Heldigvis, er han ikke levende.

 

 

Jeg ble interessert i dette bildet, fordi han så ut som innfødte på Filippinene:)

 

   Fisken er ikke levende, så jeg kunne gi henne en klem:)

 

Ikke frosken heller, men jeg ga ikke han ett kyss fordi jeg har allerde en prins:)

 

skilpadden som kom aldri fram

hmmm. Lyst på is? Nok for oss to:)

Eller kjærlighet på pinner? Mat til Karius og Baktus

 

Igjen, fant jeg en statue av en levende mann. Men hvor er hans stol? Han hadde sittet i luften i flere timer nå.

 

 

Englene er så søte, men de er ikke levende igjen.

 

 

Endelig, har jeg funnet min tvillingsøstre. Hun er bare større enn meg:)

 

 

Denne statuen er laget av bronse

 

en kopi fra en levende person

Vel, det er tid til å takke for meg. Siste to bilder fikk meg til le. Håper jeg får deg til å smile også.

en hest som ligger på bakken

med begge bena spredt i været:)

Ha det så lenge

JOY

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg