Stormy and freezing cold, but still thankful!

 

Hei, bloggvenner! Stormer det hos dere ogspå? I hvert fall, her i Trøndelag har det vært storm i snart en uke nå. Og vinden tar pusten fra meg hver gang jeg er ut i noen sekunder. Ut av huset, inn i bilen og til jobben. Ut på tur! Nei! Det ble bare trening i  trening kjeller for de ansatte på sykehjemmet der jeg jobber. Snart skal jeg trene  med vaskemoppen.

Man kan bli deprimert av dette været og glemmer at vi har mye å være takknemlig for. Lysten til bare gjemme seg under dyna på en lørdagsmorgen er fristende. Men plikten kaller.

For å komme ut av tristheten, måtte jeg prøve å finne noe å glede meg over.


Som disse blomstene som jeg fikk forrige torsdag som er fortsatt i blomst.

 

 

 

 

 

for denne orkideen

 

 Amarelius blomster


 

 

 

Minner om middagen jeg fikk hos svigermor sist tirsdag. kylling filet innpakket me bacon, ris og salat.

 

 

  Forskjellige bærsorter  med mye krem som dessert. Hmm. Deilig!

 

For å være litt sunt hjem hos meg! Kalkun filet med salat.

 

 

Wok: Kalkun lever og hjerte med grønnsaker

 

For disse frukt muffins som jeg har klart å bake til de eldre på aktivitetsenteret, som de likte så godt.

 

 

 Mer å være glad. Nettopp heklet ferdig disse gryteklutene som selges på aktivitetsenteret. Inntekten går til de eldre. 

 

 

Grønn farge

 

Blå ( denne heklet jeg for å gi som gave til noen på Filippinene)

 

 

 Holder på å strikke en kjerring. Hun skal være en vinbærer! Jeg må tove henne først!

 

 

 

 Nå er jeg faktisk glad for å ta fatt på nytt storm eller ikke storm!

Hva med deg? Har du hatt en fin uke?


JOY

 

 

6 kommentarer
    1. Mariann Sæther Tokle: Takk! Ja faktisk godt. er vant til å spise innmaten av kylling på filippinene. Så jeg tenkte at jeg kan gjøre det fra kalkun. Kjempegodt!
      Takk for besøket:)

    2. Her var mye flott, litt av hvert. Til glede både for syn og gane…. også litt til nytte:) Så dyktig du er!
      Fryser du? Vi har hatt mye vind siste uken, men i dag har det ikke vært så ille, og vi har 2-3+. Jeg har vært ute mye av dagen og det var deilig, lenge siden sist.
      Vi får håpe at vinden stilner snart.
      Ha en fin helg videre:) Klem<3

    3. Livsrom: det har Vært minus grader her. Minus tre og vind og det blir for kaldt for meg å være ute.
      Takk for besøket igjen og kommentaren.
      Kos deg fortsatt med lørdags kveld:)

    4. Mens det er kaldt og guffent vær ute, så varmer du hjerte mitt med alt det flotte du hekler, Joy <3 alt du hekler tenker jeg på min mormors tid <3<3 Stor klem fra meg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg