Vår jakt!

Hei og hå til alle som titter innom bloggen min. Jeg vet at det er ikke mange av dere som kommer på besøk, men her er jeg og skriver til hvem måtte det være som kommer innom. Jeg setter stor pris på dere!

Har dere følt skuffelser noen gang pga. at  dere skriver og skriver, men noen ganger er det ingen som titter innom?  Ikke en flue som kommer på besøk en gang for å legge et spor?

 Og når dere kikker innom de som ligger på topplisten ser dere noen  som kanskje ikke har skrevet på år og dag, men fortsatt ligger der? Så begynner man å lure hva som er galt med seg selv eller skrivemåten. Kanskje jeg skremmer folk pga. jeg deler mine opplevelser av Gud’s ord  eller at jeg er en utlending?  Og for mange, kan det være kjedelig. Men, man må jo skrive fra hjertet. Ikke sant? 

Men, det er jo ikke noen tvang  til å skrive en blogg, kan man si.  Livet består mer enn bare blogging.  Men, jeg synes det er artig likevel, fordi her kunne jeg praktisere norsken min. Jeg trenger det pga jeg skriver mye på engelsk til andre bloggene mine. Språket som mine slekninger på Filippinene forstår og ellers rundt om i verden.

Takk til dere likevel som bryr seg om å komme på besøk, selv om jeg skriver på gebrokken norsk.  

Tiden flyr, sies det. Og jeg måtte være enig i det. Det har nettopp vært helg og nå er vi liksom midt i uka.

Men sist søndag var jeg ute en tur og jaktet etter vår tegnene.

Her fant jeg krokus liljer på veikanten. Jeg måtte bare stoppe for å ta et bilde. Er  ikke blomstene vakre?

Her er en ensom gul blomster, men den lyser med sin gulhet, akkurat som solen.

Resten  av snø som er blitt forvandlet til en fugl.

Her ser jeg en mann som rir på et dyr. Enn du?

Ellers er himmelen blå, mens bakken er fortsatt brun.

Det er ikke mye liv ennå på trærne

Jeg syklet meg en tur til Trollskogen. Kanskje trollene er våken?

Litt grønne drakt på denne kanten. Jeg tror trollene har magiske krefter her.

 

La oss gå inn og ta en titt.

Hilse på trollene som bor her:

Oi! Her er det det ingen som rører seg. Til og med dammen er så stille at gapahuken kunne speile seg i det.

og man kan betrakte træne ovenfra

Her råder freden, men litt ubehagelig, synes jeg. Jeg liker ikke tanken på at jeg er alene her.

Så da er det bare å gå  ut i det fri igjen.

Bli med du også  slik at vi kan betrakte himmelen som i dag er blå.

skyene danser fritt

 

Våren har i hvert fall begynt og jeg nyter det. Enn du? Liker du våren?

Ja, ja. Vinter eller vår, trenger man smør på brødskiva. Så her er jeg! Klar til å arbeide:)

Ha det så lenge!

JOY

12 kommentarer
    1. Tror man kan bety noe for de få som titter innom jeg. Tror at noen er “heldig” å bli oppdaget fort, med noen tar det tid og med atter andre så er man ikke nok populær til å havne på topplisten. Det spørs hva majoriteten liker å lese om. Det er ikke mange toppbloggere jeg følger, men jeg har to som ligger ganske langt opp på listen jeg følger, og de følger jeg fordi de har gode, morsomme innlegg som sier meg noe. Men vi mennesker er forskjellig. Noen leser om kun mote f.eks. Mens jeg synes slike blogger er kjedelige. Jeg synes du skal fortsette å blogge for din egen del. Kanskje blir du en dag oppdaget, og hvis ikke kan du bety noe for de som leser dine innlegg. Ps. Supre bilder også.

    2. Det er jo ingen god følelse det.
      Jeg titter innom bloggen din fordi jeg liker den. Det er ikke alltid at jeg skriver en liten kommentar, fordi jeg ikke alltid har noe å si eller kommentere. Men det betyr ikke at jeg ikke liker det du skriver om.
      Bare fortsett å skriv du 🙂 Masse flotte bilder her 😉
      Ha en flott uke!

    3. Du er en av de som får meg til å fortsette her inne i bloggeverden, Joy 😉 Du er ei solstråle som sprer masse godhet ;)<3 Ønsker deg en fortsatt finfin kveld<33 Stor klem fra meg

    4. fjellgeitbundingen: Det er så sant så sant:) Jeg synes at jeg har fått en del venner her og det er jo som er viktig. Å bli kjent med andre som både inspirerer og jeg kan lære mye. Det er sant at vi er så forskjellige. Det er det som er fint at vi kan bidra til hverandre.
      Takk for kommentaren:)
      Ha en fin kveld.

    5. Du skriver fint, og også på norsk. Jeg synes ikke det er gebrokkent. God norsk 🙂 Og du skriver om alt du driver med,livet ditt og det er jo det blogging er 🙂 Fortsett sånn, jeg er nå hvertfall her og leser 🙂 Mye fine bilder fra Trollskogen 🙂 Du er flink å ta bilder også, herlige med speilbilder 🙂 Ha en fin dag 🙂

    6. frodith: tusen hjertelig takk Frodith for din hjertevarme kommentaten.
      jeg setter virkelig pris på at du er alltid tilstede her.
      Jeg elsker jo også bloggen din. Det er inspirerende, bringer glede og oppmuntring og du lærer meg å være meg selv og å være glad i alle ting og opplevelser. I hvert fall, føler jeg det når jeg leser bloggen din:)
      Ha en fin dag:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg