Feeding the tigers!

Hei! God søndag alle sammen! Det er stille og rolig her hjemme. Vel, jeg er jo alene og jeg kunne ikke lage så mye bråk for meg selv heller. Jeg tror jeg begynner å bli gammel at jeg setter pris på stillheten:)
Og når det er stille, da  kunne jeg  tenke tilbake til de fine opplevelsene jeg hadde på Filippinene i februar  måned sammen med familin min der.

Jeg har sagt det før at jeg ikke liker at dyrene sitter i en bur, men hvis det er løs, da bør jeg være i bur. I dette tllfelle, ble da slik.

Vi skulle kjøre til et åpent område hvor løvene  ferdes fritt. Og da ble vi fraktet ditt  i en mini buss med gitteret på vinduene og taket slik at vi ikke blir spist av tigerne.

Her er meg inne buret… jeg mener mini bussen.

og hele familien fylte hele bussen

Ser dere tigerne?

Min datter kjøpte kylling biter som vi skulle gi til dyrene. De har begynt å gå rundt bussen og noen klatret opp på taket. Vi var spente alle sammen.

 

tittet inne bussen

VI hadde med  oss en guide som skulle hjelpe til hvis det trengs.

Ingen av oss ville prøve å mate  selv tigerne . Heldigvis, guiden kunne gjøre det for oss. 

Hvem hadde vel lyst til å miste en finger eller to eller en hånd?

Sulten  tiger

Og her kom det en til

og guiden åpnet luken. Skummelt, men han visste vel hva han gjorde.

Tigerne  virket jo egentlig snille.

Det får mat fra besøkende. På den måten sparer dyreparken å kjøpe dyrefor til dem. Smart!

Jeg fikk høre at hvis det er en del som kommer ditt på besøk og mater tigerne, blir de så mette til slutt at de ikke orket å spise mer.

Da blir selvfølgelig besøkende skuffet. Men denne gangen var vi heldige. De var sultne.

Alle sammen var begeistret, unntatt mitt yngste barnebarn som sa ” Don’t do it, is is dangerous”.

Vel, det var en god opplevelse, men nå bytter vi til et annet fremkomstmiddel og med en søtere guide. 

 Dyrene skulle ha et show etterpå og vi ble fraktet dit for å se. Og du skal også få se i de neste innlegegne:)

Håper du blir der da:)

Har du opplevd noe lignende?

Ha det så lenge!

JOY

6 kommentarer

Siste innlegg