Heklet dokkeklær!

I verden av bloggere, er rosa fargen veldig populær.  Noen ble kalt Rosablogger, Rosabonde osv. Jeg vet ikke hvorfor, men slik ble det.

Så, jeg fikk en ide å lage en rosa kjole til en dokke. Hun skal være denne månedens rosa dokka blogger:)

Her er begynnelsen av kjolen.

I

Ferdig

Oppskriften passer  til dukker som er 55-60 cm lang.

Kan også passe baby i samme størrelse.

Jeg har ikke det, så jeg brukte en mindre dukke som modell, som dere ser.

Jeg skal prøve å forminske oppskriftene slik at de kan passe til min dukke ellers kan jeg kjøpe en større utgave:)

 

Oppskriften fant jeg i denne boken

Så, det blir vel en dokke som jeg tenkte å gjøre som modell i bloggen min.

Håper at jeg klarer å lage nytt antrekk til henne  hver måned. 

Det blir spennnede:)

JOY
 

 

13 kommentarer

Siste innlegg