En bloggpost som fikk meg til å gråte!

Hei mine venner. Jeg skal skrive et blogg innlegg med klump i brystet på grunn dette ville sikkert fremkalle både dårlige og gode minner.

Men dette innlegget ville handle om min yngre søster som bli diagnostisert med kreft i fjor. I dag er det hennes bursdag og jeg har lyst å dedikere denne innlegget til henne.

 

På grunn av livet har ikke vært snill med oss,  vokste vi ikke sammen som en vanlig familie, men på hver sin kant. Hun opplevde atskillelsen veldig tungt og  som gjennom tidene har påvirket mye av hennes liv.  Det gjorde selvfølgelig oss. Vi er seks jenter til sammen. Men hun kom godt av det., og det gjorde vi også.

Min søster er en begavet dame som synger som en engel og med et smil som får mannfolkene til å beundre henne.

 

Hun er også flink til å tegne og fotografere.


 

I det siste tiden hadde vi seks søstrene kommet nærmere hverandre og vi chatter i alle døgnets tider selv om vi er spredt i hele verden.

Vi er tre som bor i Norge, to på Filippinene og en som jobber i  Saudi Arabia. Hun døpte oss navnet ” Rafael’s angels”. Rafael het faren vår.

 

Gjennom mange år hadde min søster støttet mange barn på Filippinene med skolematerial og utdannelse. 

Lida’s kids. Hun har et godt hjerte.

Her er hun sammen med  dem!

 

 

 

 

Men hvorfor ble hun rammet av den sykdommen i tidlig alder er for oss uforståelig.

Dette bildet ble tatt da hun kom på besøk til oss sist sommer

Til tross for sykdommen, er hun fortsatt glad og hun takker Gud for  dagene og stole på at Gud vil helbrede henne.

Her er hennes nydelige barn og barnebarn.

Vi besøkte henne på sykehuset  forrige måned og hun var så lykkelig da vi kom. Til tross for smerter, klarte hun fortsatt å synge og spille gitar.

Med dette, vil jeg ønske min nydelig søster ” Gratulerer med dagen”

Vi er glad i deg!

 

“Live your life to the fullest”

Joy

15 kommentarer
    1. Gratulerer med dagen til din søster. Trist å høre at hun har kreft. Det rammer der man minst ville forventet deg. Håper hun likevel vil få fin tid framover, og at det er noe man kan gjøre i forhold til det. Hun høres ut som en flott dame 🙂 God klem til deg Joy <3

    2. Tusen takk Frodith. Vi håper det også. Det er så trist, men vi lever i håpet.
      Takk for gratulasjonen:)

    3. Så flott dette innlegget var…og for ei fin søster du har…men det har jo hun også i deg 🙂 Gratulerer til henne Så mange herlige ,sprudlende bilder over her…men veldig leit at hun ikke er frisk ..Alle gode ønsker til dere fra meg <3

    4. En rørende innlegg er det fra deg i dag men du skriver så pent om din søster som er like vakker som deg selv,trist at hun har fått denne sykdommen. Men er bare og håpe at hun en dag blir kurert og kan leve et godt liv igjen. Ser ut som du har en skjønn familie Joy:-) Og en stor og god gratulasjon til din søster:-)
      Gode klemmer fra Marianne:-))

    5. Kreft ser ut til å ha blitt den nye folkesykdommen, den rammer i alle aldre, det er da jeg lurer på om det finnes en Gud. Gratulerer med dagen til din vakre søster <3 Ta godt vare på hverandre alle sammen, i dag er den første dagen i resten av deres liv <3 Varm klem fra meg <3

    6. Lene S.: Ja, vi kan lure mange ganger, men det er også en styrke å tro på Gud når stormen herjer mest.
      Tusen takk for omsorgen og gratulasjonen:)
      En skikkelig varm klem tilbake:)

    7. Gratulerer med dagen til din vakre søster , er tydelig at dere er i slekt <33 Var ett nydelig innlegg og hun virker så vakker og god på innsiden også , ikke lett å forstå hvorfor noen så flotte mennesker skal lide slik . MEN vi får bare håpe på at hun blir frisk og får det bedre <33 Nydelig skrevet Joy <33 Var først nå jeg lærte litt mer om søstrene dine , tre i Norge ja 🙂 Det er jo koselig da <33 Men skjønner dere savner hverandre alle sammen ja <33 Håper du får reise til Pilippinene snart 🙂 Klem <33

    8. cathrinehenriksen: Tusen takk for varme ord Catherine. Har vel skrevet om den triste historien min i bloggen her før vi bli kjent;) Men slik er livet. Opp og ned og opp igjen som en hjul. Vi ligger alt i Guds hender.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg