Dagens dagbok!

  Good morning mine venner. Har dere sovet godt i natt?

Hva slags planer har dere for dagen?

Eller hva har dere gjort i det siste?

 For meg er det slik:

Utenfor vinduet  er det fortsatt mørk og temperaturen er en og halv grader, men jeg så solen her en dag utenfor vinduet og det er greit å minnes i slike stunder

Soloppgang søndag

I går utenfor aktivitetsenteret der jeg jobber

Ettersom min man reiser ombord igjen på onsdag, inviterte jeg min svigermor på middag sist søndag.

En førjulsmiddag ettersom min mann blir ikke hjemme til jul.

Men det ble ikke ribbe, men en filippinsk rett som heter ” Kardereta”.

Består av oksekjøtt, paprika, gulrøtter, poteter, tomat puree, løk, hvitløk, leverpostei og krydder.  Masse chili pepper.

Vi spiste det sammen med salat

og ris

Jeg må blande middagen med litt norsk mat og det ble riskrem

med saus fra moset jordbær og sukker som jeg fikk fra min søster i sommer.

Det var så godt faktisk!

Til kaffe, bakte jeg rullekake med masse krem og bringebær syltetøy som fyll.

 

Gårdsdagens bakt på arbeid. Jeg stekte peanøtt kjeks som ble servert til de eldre at åt kaffe. De sa at den var god:)

Vi hadde trim, spilt domino, eggbrett spill og sunget julesanger.  

Ellers blir jeg hjemme på formiddagen.

Skal jobbe sent på ettermiddag for å være med de eldre på sykehjemmet til en konsert i kveld på kulturhuset.

 

Litt snø på veranda.

Jeg leser for tiden eller rettere sagt den tredje boka jeg leser denne uke .

Papirbyer

Lastet eBokbik på mobilen min og der er en haug av bøker man kan laste ned og lese døgnet rundt.

Ettersom jeg ikke kan holde på med håndarbeid i det siste pga. vonde ledd, ble kveldene brukt til lesing.)

 

Enn du? Vil du dele dagen din med meg?

 

Avslutter innlegget med dagens bønn 

Har ikke tid…det er jul

Kjære Gud, takk for påminnelse

at hver og en har fått 24 timer i døgnet.

Hjelp oss til å bruke tiden til positive ting. 

Å la oss bli inspirert og bli en inspirasjon.

Hjelp oss å leve i sannhet og renhet.

Jeg ber i Jesu navn.

Amen

 

JOY

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. God morgen <3 For et fint innlegg, det var veldig hyggelig lesing. Maten du laget så helt nydelig ut, må gjerne legge ut oppskrift også :).
      Jobber mannen din til sjøs? Så trist at han ikke er hjemme til jul, men så kos med en familieførjulsmiddag <3
      Her begynte dagen litt senere enn den pleier, mannnen har hjemmekontor, så vi har hatt det begge rolig på morgenen, ellers fyker han ut døren klokken 6. Nå sitter vi i spisestuen på hver vår side av bordet og jobber med kontorarbeid. Venter egentlig på at klokken skal bli ni, for da får de ferskt brød i nærbtikken, og vi skal spise deilig sen frokost sammen. Det er så utrolig koselig med hjemmekontor sammen <3 Klokken 11 har jeg en pasient, selv om jeg egentlig har kontordag. Så får vi se hva som kommer ut av resten av dagen:). Ønsker deg en nydelig desemberdag <3

    2. God morgen 🙂
      Så fint innlegg med masse fine bilder 🙂 og den middagen så kjempe god ut. Spennende å blande matretter fra forskjellige land 🙂
      I dag blir det jobbing på meg og kanskje litt baking. Mamsen og lillegutt har egentlig planlagt å bake sjokolade topper i dag, men han var ikke helt i form når han dro på skolen så vi får se hva det blir til.
      Ønsker deg en fin fin dag 🙂

    3. God morgen. Dagens gjøremål er som følger. Koke karameller, vaske ei maskin med klede, strikke på ….., gå tur om storemen ikkje kommer før den tid, lage enkel middag, strikke fra fokorga legge meg 🙂
      Den middagen hørtest veldig god ut. Tenker at både svigermor og amnn var godt fornøgd. Flink mann ja. Kva jobb er det egentlig du har. Aktivitets jobb or di elre eller vanlig hjelpepleier/sjukepleier?
      Ha ein super dag klem<3

    4. gretashobby: Takk for at du delte dine dagen eller gjøremål i dag til meg:)
      Jeg jobber som aktivitør for de eldre. En jobb som jeg elsker.
      Ja, svigermoren og mannen var godt fornøyd:)
      Klem fra meg også og kos deg med dagen:)

    5. Åse Helen: Tusen takk:)
      Hvor jobber du Aase?
      Håper lillegutten blir bedre og dere for ekstra energi til å bake etterpå. Håper du tar bilder og viser til oss.
      Ha en fin dag:)

    6. passion4lifeandtravel: Tusen hjertelig takk!
      Ja, mannen er sjømann, så han er hjemme hver annen jul. Så vi koser når vi har mulighet til deg. Han sa det slik at sammen med meg er det bryllupsdag, farsdag og jul hverdag:)

      Takk for at du delte dine dagens gjøremål til meg. De er heldig at de får jobbe i lag:)
      Nyt dagen og klem fra meg:)

    7. Åse Helen: Oi! Det er veldig viktig og krevende jobb. Hadde også en praksisjobb på en lignende plass her på hjemplassen min for noen år siden. Det var lærerikt, men det var kjempetøft for meg. Jeg beundrer slike som deg som jobber med dem.
      Ha en fin dag!

    8. Middagen så kjempegod ut. Jeg er veldig glad i asiatsk mat, men har “norsk” mage. Blir det for sterkt murrer det i magen. Riskrem tåler jeg veeeldig godt :). Skal lage risgrøt til barnebarn i dag 🙂

    9. Så koselige bilder fra uken din 🙂 Er sikker på at maten din er smaksrik og spennende. Skulle ønske at jeg var flinkere til å prøve noe nytt 🙂 Leit at du ikke kan gjøre håndarbeid, men lesing er jo koselig. I dag skal jeg jobbe og så ut på en liten tur med bissevofsene, middagslaging og blogging. Med andre ord en helt vanlig tirsdag. Og så skal jeg selvsagt følge min egen bloggutfordring med å pakke ned og gi bort noe til noen som trenger det mer 🙂

    10. lulltove: Tusen takk:)
      Det blir en fin dag det. Å være ut på tur, lage middag og blogging:)
      Vi skal spise rester i dag, så det blir ikke noe matlaging for meg. Så nå er sitter jeg bare her og blogger. Men jeg har klær jeg skal brette sammen, så jeg bør vel begynne med det og litt trim gjennom Livegym.no:)
      Ellers synes jeg at julekalenderen er kjempeflott. Å gjøre gode ting for andre og for seg selv er det beste i livet:) Lykke til!

    11. Den middagen så MYE deiligere ut enn ribbe 🙂 Fint dere fikk en middag før han dro utpå igjen da 🙂 Fint du har en god og snill mann <3 Klem til deg 🙂

    12. Fint å kose seg med god mat i førjulstida også…og dette så jo riktig så godt ut 🙂 Utrolig hvor flott og variert himmelen kan være…nydelige bilder..
      Her er det også ..alltid mannen som vasker begge bilene…veldig greit…hehe.
      I dag har jeg vært i butikken og nå skal jeg begynne å lage litt mat…en helt vanlig dag altså..:)
      Kos deg i førjulstiden <3

    13. MMMH den maten så Kjempe god ut 🙂 Jeg har hatt en litt trist dag for hesten jeg har passet fra den ble født dro til nytt hjem, men vet den kom til en god plass så finner trøst i det, og at vår herre nok våker over henne 🙂 Ha en fin dag videre og husk å gi mannen din en klem for bilvasken :))

    14. Fotsporene: Oi. Det er trist høre. Du kommer sikkert å savne hesten, men som du sa Herren våker over henne. Det er slik at når. Vi mister noe, sender Gud en annen tror jeg.
      skal si fra til mannen:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg