Budapest kake!

Hei mine venner! Jeg vet at nå er det juletiden og jeg skulle egentlig bake julekaker, men denne kaken er virkelig god og at det er en av mine favoritter.

Jeg vet ikke hvorfor det kalles Budapest kake, mulig oppskriften kom derifra.

Det var en vakker dag den dagen jeg skulle bake denne kaken som var tiltenkt til å servere til de eldre.

Det er så lett å bake denne kaken.

Fremgangsmåten:

Pisk 6 eggehviter og 3 dl sukker stivt.

Rør forsiktig vaniljesaus pulver

Kle en langpanne med bakepapir og fordel røren utover. Dryss hakkede mandler over.

Stek ved 170 grader i 2o minutter

Vend kaken over på et stykke bakepapir og la den kjølne

Pisk 3 dl fløte og kle over kaken. Pynte med ananas biter. Her kan man velge den frukten man liker best.

Rull kaken sammen. Legg på et fat med skjøten ned. Kan fryses.

Jeg har bakt to Budapest kaker.

Den er virkelig god.

Enn du? Har du bakt Budapest kake før?

JOY

20 kommentarer
    1. Oi den kaken ser fristende ut og høres veldig god ut også , frisk med ananas blir den jo også slik som her 🙂 Rart at jeg aldri har sett sånn kake før , hmm…..kanskje mamma aldri bakte akkurat den ….men kan jo ha laget den på en annen måte , aner ikke jeg .
      Uansett sikkert kjempe god og jeg synes det er vanskelig med kake baking uansett jeg . Men du er flink som alltid da :)) <3 Og tror nok både de eldre og unge liker denne her :))
      Kose deg videre i ettermiddag Joy <33 Nisse klemmer <33

    2. Har ikke bakt den før, men smakt noe liknende 🙂 Og ville mye heller hatt SÅNN kake enn jule-kaker jeg 🙂 Liker det bedre 🙂 Kjempeflink og bake du <3 Stor klem <3

    3. Så gøy! Jeg har bodd i Ungarn, men aldri sett Budapestkake før ; ) Ungarn har mange gode kaker, noe jeg beviste ved å komme hjem flere kilo tyngre, he, he. Denne virket ganske enkel å lage, så muligens blir det et romjulsprosjekt. Ha en deilig dag videre.

    4. Den fikk jeg veldig lyst til å prøve, så kjempegod ut..kanskje en av dagene i jula..
      Og naturbildene var helt nydelige…Klem fra meg <3

    5. Den såg veldg søt og god ut. Nei eg har aldri bakt den og heller aldri hørt om den før. Sikkert populær blant de eldre. Tror du er flink å lage kaker og stelle til til dei du skal stelle til for. HA ein fin kveld vennen

    6. Dette er en kake jeg bruker og kjøpe hos bakeren her jeg bor. Og da må en være tidlig i butikken for disse går fort ut igjen. Så den kan jeg med hånden på hjertet si er kjempegod. Her brukes det som regel klementiner i kremen. Men aldri bakt den selv men nå kunne jeg faktisk tenkt og prøve selv også. Ser jo helt nydelig ut den du har bakt:-) Nam nam. Men trodde det var malte mandler i kaken jeg,,men der har jeg nok tatt feil:-) Kos deg og ha en fortsatt nydelig kveld:-)

    7. Dette er min FAVORITT kake,,, nå ble jeg litt misunnelig(vet det er stygt) men åååh den skulle jeg gjerne hatt tak i 🙂 Ha en god aften 🙂

    8. Mmmh ja kunne prøvd, men bedre å få datter til å prøve, hun bedre enn meg 🙂 Salt kokk jeg hehe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg