Maler den grå hverdag!

 

God morgen mine venner. Her på Ørlandet har det blåst så mye og det var grått da jeg våknet. Solen har bare så vidt våknet og kroppen min likeså. 

Min dagens gjøremål bør gjøres som de fleste hjem tror jeg. Helgene blir brukt til å ta igjen de som ikke blir gjort ellers midt i uke. Men, bevares, jeg er takknemlig for at jeg har hus å bo i og gjøre rent. Klesvask må til, men så herlig å ha masse klær å bruke. Ja, livet er herlig til tross for hodepinen som kom også  på besøk så tidlig på morgenen. Men jeg vil farge dagen min med gode minner fra sommeren som har gått. Bildene ble tatt gjennom kjøreturen fra Ørland til Volda da vi kjørte datteren vår der som skulle studere som sosionom.

Håper bildene vil også gjøre dagen din lysere. Her er bare noen bilder, Har enda masse på lager som jeg deler ut etterhvert før det blir sikkert masse fine motiver å fange opp i år  med  kameraet  mitt i år:)

God

Og til slutt avlutter jeg innlegget med bønn for deg og meg!

God morgen Kjære Gud og god morgen mine venner. Vinden suser ute og den får meg til å bli liggende mer i sengen under varme dynen. Fikk meg til å tenke om livets realiteter. Helst ville jeg/ vi ikke være i vanskeligheter eller ha stormer i våre liv. Men den fikk meg også til å tenke om Guds nærhet midt i våre kamper i livet.

Takk Gud for at Du leder oss til ulike situasjoner i livet hvor Du kan lære oss nettopp å tro på Deg når det kreves.La oss se på de mulighetene som står foran oss når vi tror . La troen vår holder fast på Dine løfter og at vi strekker oss i bønn til Deg. Takk for Dine ord som lærer oss om Ditt rike, om Deg og om alt ting. Jeg ber for at Dine ord skal trenge ned dyp i våre hjerter. La det være ekte og levende. Forvente noe positivt fra Deg. Gi oss tillit til Din godhet og kjærlighet. La oss ikke få panikk når vi opplever livets tøffe sider. La oss være overbevist at Du er med oss og lar oss ikke bli skadet. Vi har Deg som faste grunnmur. Takk for at vi kan hvile i troen til Deg. Takk for at du styrker vår tro slik at den ikke forsvinner når vi trenger den mest. Jeg ber i Jesu navn.

JOY

 

14 kommentarer

Siste innlegg