Tønnølsfjellet

Hei på deg! Håper du har hatt en fin dag. Min dag hadde ikke vært så verst. Det var ikke en blå mandag heller. Det var mye latter på arbeid og dagen gikk som en drøm.

Etter jobben, fikk jeg en nydelig middag fra min mann. Grillet makrell. Etterpå ble det middagshvil som ble avbrutt av telefoner fra telefon selgere. Man blir da ikke i godt humør av det. Men jeg skal ikke være sur resten av dagen pga. det. Da mannen min kom hjem fra en tur til hans mor, bestemte vi oss for å gå en tur. Men det var allerede mørk og derfor jeg fikk ikke ta så mye bilder. Så derfor viser jeg isteden  frem  bilder fra en av forrige fjell turene våre. Det var mange bilder og derfor deler jeg dem i flere innlegg. 

Den gangen gikk vi opp til Tønnølsfjelet. 

Tønnølsfjellet er et vakkert fjellmassiv med små idylliske vann og fine utsikts punkter.

Ute i havet mot vest ligger øygruppa Tarva. Inne på platået ligger vrakrester etter et tysk fly som kræsjlandet her under 2. verdenskrig.

Vi skulle se på vrakrester. Her er skiltet på vei opp.

Håper du blir med til oppturen. Vi tar mange pauser slik at du ikke blir sliten:)

Her viser flere veier til Roma…jeg mener til Tønnølsfjellet:)

oppover

vann som speiler trærne

litt farger her også

og vann

vi har kommet lenger opp. 

Da tar vi en liten matpause:) Mer bilder til senere innlegg

Avslutter med dagens sitat

Søk glede uansett hvor du går. Når alle dine problemer gir deg hodepine,

husk at lidelsens krone av jern etterfølges av herlighetens gylne krone-

den vi skal ha på oss den herlige dagen vi hopper av glede.

Barbara Johnson

Hvordan har dagen din har gått?

Joy

10 kommentarer
    1. Hørtes ut som du har hatt en fin dag 🙂 Jeg har vondt i hodet i dag..men ellers har det vært greit :)) Utrolig flotte naturbilder her :)) Ha en fin kveld <3

    2. Nydelige bilder her hos deg 🙂 Og så fin plass å gå tur 🙂 Jeg har gått tur jeg også i dag 🙂 Rundt favorittvannet mitt 🙂
      Utenom det har jeg gjort litt husarbeid, og hvilt mye 🙂
      Ha en veldig fin kveld <3

    3. Så flotte bilder! Ser ut som en herlig tur! Gode ord på slutten..passer for meg i dag..har hatt hodepine i hele dag! Ha en god kveld!

    4. Flotte bilder. Det er morsomt å se din entusiasme for naturen.
      Selv har jeg vært inne i hele dag. Jeg har lagt til noen få utregninger til Dyrets tall, og jeg har begynt å lage en ny blogg. Jeg får ikke utgitt dikt, så nå legger jeg alle diktene jeg er fornøyd med ut på Trixnix.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg