Dagens matretter

Hei mine venn! Hvordagn går det med lørdagen din? Her hos meg har det gått kjempefort å få gjort ting unna.

Ikke noe rart når vi står opp før hanen galer:)

Jeg har gjort ferdig husrengjøring. Og endelig fikk jeg tiden til å brette klærne som ble vasket og brukt i det siste 14 dager. Må ha en styrke dag i morgen da.

Så til matretter. Hadde egentlig planlagt å bake verdens beste kake, men jeg glemte å se etter om vi  hadde nok sukker i skuffen før mannen min skulle handle ingrediensene for meg. Og da jeg skulle beygnne å bake fant jeg ut at det blir for lite sukker. Men jeg vet råd. Fant en oppskrift som  ikke krevde så mye sukker. Og det er denne Sommerfirkløver kake.

Pisket tre egg og 1 og halv desilter sukker til eggedosis.

Etterpå blandet jeg en spiseske potetmel, 100 grams mandler og en ts bakepulver

Bredd deigen utover en bakerpapirkledd langpanne og stek i 175 grader i 15 minutter.

Vendt kaken over på et sukret matpapir og avkjølte den før pynting

pisket 4 dl fløte med 1 ss sukker og hakket sjokolade

halve av kremen og sjokolade smøres på kaken før man rulle kaken fra langsiden

Hatt resten av kremen utenpå den rullede kake og pyntet med hakket sjokolade. Jeg skal pynte med bær senere eller før jeg skal servere den.

Jeg skal fryse den egentlig og serveres til torsdag for da har jeg bursdag og svigermoren komme sikkert på besøk. Pleier ikke å ferie bursdager her i huset:)

Etter kakebakingen, laget jeg lunsj/ middag til meg og min mann. Det e rhelg og det blir mintur til å lage mat.

Denne gangen blir da blektsput og scampi 

blandes med en ss eddikk, løk, hvitløk, pepper, salt og laurbærblad og gir en oppkok

scampi blandes ikke ennå 

ikke purreløk og chili heller

blande en boks med kokosmelk i gryten og la det koke i ett minutt

tar opp blekkspruten og koke kokosmelken til den bli halvert 

til slutt blande alle ingrediense i gryten og koke i fem minutter

og her er den ferdig og jeg og mannen min spiste middag halv ett:)

Spist sammen med kokt ris og skåret agurk.

Enn du? Hvordan er det  med lørdagen din hittil?

JOY

 

27 kommentarer

Siste innlegg