Filippinsk mat!

 

I disse tider, nesten alle reiser utenlands for å oppleve andre mans kultur og for å oppleve noe nytt. Det gjelder også i matveien.

For selv om vi liker å spise maten vi er vant med, er det også spennende å smake på andre retter som man er ikke vant med. 

Etter å ha bodd i Norge i mange år, har jeg blitt vant med norske mat og elsker den, men når jeg er i hjemlandet mitt, spiser jeg selvfølgelig bare filippinske retter. 

Viser frem en del retter som jeg spiste sammen med familien min en søndag etter at vi har vært i kirke.

Salat

kyllingrett

Grønnsaker kokt i kokosmelk

oksetunge gryterett

fritert krabbe

sursøt frukt som er raspet kokt i kokosmelk

Svinekjøtt kokt med grønnsaker som har lilla farge

wok består av grislunge og lever

dessert

Dessert ( Fritert banan med is)

Og her er vi

og jeg

 

Jeg hadde spist så mye filippinsk mat og da jeg kom tilbake til Norge, den første jeg gjorde var å spise brød:)

Jeg savnet norsk mat allikevel:)

Enn du? Liker du å smake på utenslandskeretter?

Avslutter med et bibelvers:

Matteus 4:4:

Jesus svarte: Det står skrevet: Mennesket lever ikke av brød, men hvert ord som kommer fra Guds munn.

Ligaya

 

 

10 kommentarer
    1. Der var det mange spennende matretter 🙂 Og hele gjengen ser veldig hyggelige ut.
      Ja, en del av ferien er å spise mat fra stedet man er på. Det blir litt variert, for jeg er jo glad i mer interkontinental mat også, men jeg må alltid smake flere lokale retter også. Det har jo noe med å bli kjent med landet/stedet man reiser til 🙂 Og mange gode oppdagelser er blitt gjort på den måten 🙂
      Det er jo bra du liker norsk mat også. Har du noen gang laget noe norsk mat som din filippinske familie og venner kunne smake?

    2. Ser ut som mange flotte og sikkert gode retter…Jeg er forferdelig kresen i matveien og liker ikke å prøve alt for mye uvanlig..men trener på å prøve…vil jo så gjerne..men er forferdelig kresen…hihih..Må være spennende å prøve forskjellige lands retter..Flotte bilder! Ha en god kveld!

    3. Ååååh så mye fristende og godt det var her da.. Jeg liker mye utenlandsk mat..men har vel ikke smakt på så mange spennende/uvanlige retter.. men mye smakfult og godt med biff og ris og sånt :)) Koselige bilder av familie/venner..og søte deg både med blomster og bamse <3<33

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg