Bli kjent!

God morgen! 

Jeg blir ikke lei av dette vakre landet. Naturen er så uklanderlig. Særlig om sommeren kommer alle fargenyanser frem. 

Bildene er tatt under kjøreturen til Tautra. 

Liker du å ta bilder under kjøreturene?

I dette innlegget, ville jeg bli enda mer kjent med mine lesere. Så jeg har skrevet spørsmålene i mellom bildene. Jeg har også svart på spørsmålene. Du bestemmer selv om du har lyst til å svare:)

 

Hva er din favoritt farge og hvorfor?

Min favoritt farge er grønn. Minner meg om den friske naturen.

Elsker du deg selv?

Jeg gjør det nå, men ikke før. Jeg trodde jeg var ingenting og var stygt da. Ikke det at jeg synes at jeg er bedre enn de andre, men jeg har lært å sette pris på meg selv og hvordan Gud har skapt meg. Han har jo skapt alle sammen unike.

 

Farger du håret ditt? Hvorfor?

Jeg gjør det fordi jeg har masse grå hår og  vil ikke se så gammel ut 🙂

 

Liker du å lese bøker?

Ja, mye:)

Hva liker du å  spise? Kake eler frukt?

Jeg må si at jeg foretrekker kake, selv om det er ikke sunt! Fruktene gir meg ising på tennene.

 

Har du en fin oppvekst?

Det har ikke jeg, men jeg ble styrket av det.

Er din mann din første kjærlighet?

Det er vel ikke for meg, men han blir den siste:)

Hva foretrekker du? Soloppgang eller solnedgang?

Egentlig vil jeg ikke velge. For begge har sin sjarm. Men soloppgang minner meg om begynnelsen og en ny dag. Men solnedgang gir meg en følelse av en avslutning. Og det er litt trist. Så jeg foretrekker soloppgang.

Tilber du noen?

Ja, Gud!

Er ditt hjerte blitt berørt i det siste?
Jeg tror mitt hjerte blir berørt hverdag om alt ting som solen som skinner, regn som vanner jorden, kjærligheten fra minn mann, smil fra de eldre, latter rundt meg, en god middag, turene ut i natur og masse ting.

Med dette ønsker jeg alle en fin dag!

 

19 kommentarer
    1. Flotte bilder! og jeg blir heller aldri lei av naturen…den ER vakker…svar på spørsmål..Min favoritt farge er og har alltid vært grønn..dyp grønn..Jeg farger ikke håret lengre, da det blir så tørt..sliter med tørt hår fra før..OG jeg syns grått hår er flott! særlig på andre…hihih…Men jeg bryr meg ikke om det lille gråe som kommer sakte men sikkert..Jeg elsker nok ikke meg selv så mye som jeg burde…Men har begynt å akseptere meg selv mer en før…Leser bøker, men mest på sengen rett før jeg skal sove..Kake er nok min ting ja..og jeg tilber ingen…men har min barnetro..Min mann er ikke min første..men blir også min siste…Jeg har ikke hatt den beste oppveksten…var mye alkohol og usikkerhet…men har kommet styrket ut av det…Jeg har sett mest av solnedganger da jeg sjeldent er ute tidlig på morgenen..så jeg må si jeg liker solnedganger…Jeg blir lett berørt, og tar innover meg alt for mye…Jeg er et følelsesmenneske..DA håper jeg at jeg fikk med meg alle…Ha en god ny dag!

    2. Du verden 🙂 Her kommer det spørsmål og svar, men det nytter vel ikke å “nikke” om jeg er enig, for det ser vel ikke du 😀 Men en artig og utfordrende måte du gjør det på 🙂 Kan nok ane en historie i ditt liv som ikke er like vakker som den du deler i dag. Farge: Tja, kanskje orange, for det kler min kjære veldig godt. Elsker meg: Jeg er jo en liten sprett av en gammel mann. Og denne spretten” har vært både barn og ungdom og i moden alder. Og jeg har trivdes i “hans selskap hele veien. Farge håret: Kona spurte en gang for mange år siden om jeg skulle begynne å farge håret. Jada svarte jeg. men da farger jeg det grått så vises ikke de gråe hårene 🙂 Bøker: Leser alt for lite bøker. Leste mye mer før, men er en prioritering, Spise: Er ikke noen kakemann” og spiser ikke så mye frukt, men en banan hver kveld er obligatorisk. Oppvekst: For det meste bare herlige og fine minner. Mann/kjærlighet: Altså du altså, jeg er da mann selv, så tenk. Men kona var 16 når jeg traff henne, og i dag er hun 65. Det sier vel litt kanskje 🙂 Sola: Bare den dukker opp så ofte som mulig, så får den være på opp eller nedtur 😀 Tilbe: Jeg har min barnetro Rørt: Besøket hos min kones to tanter og en onkel her enda en gang. De tre er tilsammen 286 år, og sjansen for at de er her til neste år…. Ja du skjønner 🙂 Nå har jeg vel vært flink 😀

    3. Favorittfargen når jeg var ung var gul, sikkert fordi den var som sola, jeg ble glad av den. Liker den ennå. Nå er jeg mer glad i turkis. Føler den gir omgivelsene fin farge. Smitter av seg noe bra 🙂
      Jeg elsker meg selv. Har egentlig alltid hatt en god selvfølelse. Tror det kommer av oppveksten, god med mye kjærlighet men klare grenser også 🙂
      Farger håret. Føler det gjør meg glad, med en sterk farge på håret.
      Leser ikke så mye bøker lenger. Men HAR lest mange i mitt liv. Lærte å lese da jeg var 5 år.
      Kake og frukt er omtrent like godt. Men aller best er sjokolade eller is 😀
      Ja, jeg hadde en veldig fin oppvekst, trygt, godt, mye kjærlighet. Det har gjort MEG sterk. Jeg tror det bor litt inni oss også. Evnen til å klare oss. Vi har hatt forskjellig oppvekst, men begge har blitt sterke <3
      Min mann var nok ikke den første kjærligheten, men den første ORDENTLIGE, STORE og VIRKELIGE kjærligheten. Han som telte 🙂
      Tror ikke jeg vet så stor forskjell på soloppgang eller nedgang, bortsett fra tidspunktet. Liker nok begge deler like bra. Er våken og morgenen, kanskje jeg liker best den egentlig, fordi da STARTER verden liksom 🙂
      Jeg er ikke religiøs. Men tror likevel på at det finnes en mening bak alt. Ellers tror jeg på det gode i oss 🙂
      Jeg blir litt berørt av ting hver dag jeg også, og turer i naturen gjør noe helt spesielt 🙂
      Ha en nydelig dag Ligaya <3

    4. frodith: Tusen takk Frodith for at du tok tid til å svare. Det rører meg i hjerte. Artig å bli mer kjent med deg. Også å vite at du lærte å lese veldig tidlig:)

    5. Toini: Tusen takk Toini. Det er også sterkt de du deler om din barndom. Men fint at du også blitt styrket av det. Du er også et godt menneske. Glad at jeg ble kjent med deg også?

    6. Kjempefine og nydelige bilder du har tatt 🙂 Tusen takk for ordene du skriver, og at du viser Guds kjærlighet gjennom deg <3 🙂
      Med hånden på hjertet hadde jeg en kjempefin barndom med foreldre som støttet både søsteren min i våre valg. De lærte oss å stå for det vi mente, og de lærte oss å ta riktige valg i livet f.eks. støtte de som ble urettferdig behandlet. De sa de var stolte av søsteren min og meg for de personene vi var, for våre verdier og og vår måte å møte andre mennesker på. Foreldrene våre støttet våre valg når det gjaldt videregående skole og utdanning, og de var stolte av det vi fikk til <3 🙂
      Jeg leser noen bøker, men da er det gjerne serier, romaner og fagbøker innen psykolog siden jeg er kjempeinteressert i det 🙂
      Når det gjelder tro, tror jeg på Gud som Bibelen sier. Den treenige Gud som ikke fordømmer, men som ser alle mennesker <3 🙂
      Begge deler av soloppgang og solnedgang, men kanskje mest solnedgang siden den maler himmelen med de flotteste farger man kan finne. Ingen solnedganger er like 🙂
      Min mann er definitivt den aller siste kjærlighet ja, men ikke den første. Min første kjærlighet var en kjæreste jeg hadde i 1992 - 1993.
      Elske meg selv vil jeg heller si at jeg verdsetter meg selv for den jeg er og hva jeg gjør. Jeg tror det er viktig å like seg selv/verdsette seg selv, for først da kan man elske vår neste. Det å elske seg selv handler like så mye om å verdsette seg selv.
      Jeg er nok mer fruktmenneske. Frukt er kjempegodt, og jeg er avhengig av frukt 🙂
      Hjertet mitt blir berørt daglig. Det kan være av noe jeg ser på TV, noe jeg leser i avisen, en film jeg ser på, noe i dagliglivet, kattungemamma med sine nyfødte kattunger i fødekassen og jeg lar meg lett berøre <3 🙂
      Kjempekoselig å bli kjent med deg også 🙂
      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    7. Flotte bilder og innlegg igjen.
      Jeg liker å ta bilder under kjøreturer.
      Min favorittfarge er klare sterke farger, aprikos, sjøgrønn.. litt vanskelig å velge en 😉
      Er mer glad i meg selv nå enn tidligere. Det har vært en lang prossess.
      Farger ikke håret lenger. Der begynner å bli mye grått, men så lenge jeg klipper det litt med fasong synes jeg det er greit. 🙂
      Leser mye bøker, både som lydbøker, og vanlig bøker.
      Veldig glad i frukt, men tar gjerne et kakestykke til kaffen. Prøver å la det bli med et 😉
      Oppveksten min bød på mye forskjellig, både på godt og vondt. Mye av det har styrket meg. 🙂
      Mannen min er ikke min første kjærlighet. Gift for andre gang og har det veldig godt nå! <3 Så han blir min største og siste! 🙂
      Er veldig glad i både soloppgang og nedgang. Får med meg flest solnedganger 🙂
      Er en Jesustroende, og den eneste jeg tilber er min Gud.
      Jeg blir berørt av noe nesten daglig. Det kan være den flotte naturen, noe jeg leser eller hører. Lar meg lett berøre av det jeg føler er ekte.
      Ønsker deg en fortsatt god helg! 🙂

    8. Toril sin hverdag med musikken: Tusen takk Toril for svarene dine. Det er nesten å lese om hvordan livet ditt har vært. Fint å lese at du har bare gode minner om.oppveksten. Glad for at jeg ble kjent med deg.
      Klem.min venn?

    9. Dette var et flott innlegg, selv om at det er visse som forestiller seg. Forferdelig å lese, når man vet at sannheten er en annen enn det som er beskrevet. Særlig når det kommer til dette med Gud og tro.
      Dette var en fin vri på spørsmålsrunde. Flott å bli bedre kjent på den måten 🙂
      Min yndlingsfarge er Blå. Blå som himmelen.
      Jeg elsker meg selv, og jeg trives godt i mitt eget selskap. Jeg setter veldig pris på meg selv, og mine ekte venner. Jeg elsker mine barn, samboer, mor, søsken og ikke minst mine dyr. Hvordan kan jeg elske om jeg ikke hadde elsket meg selv?
      Barndommen min var på mange måter veldig fin, men dessverre så flyttet vi en del. Moren min har alltid vært der for meg, og det har også mine besteforeldre + andre i slekten. Vi er veldig sammensveiset. Jeg lærte det grunnleggende hjemme. Jeg er oppvokst med kjærlighet rundt meg og det å bli tatt godt vare på.
      Jeg lyser håret, da det er litt mørkt. Jeg har blitt mørker med årene og er vant med å vær blond. Har ikke noen grå hår ennå.
      Jeg elsker å lese og leser da serieromaner. De sluker jeg. Bibelen er også noe jeg blar igjennom for å finne svar når jeg står fast og lurer på hvordan jeg skal ta fatt i dette. Leser ikke så veldig ofte i Livets bok. Gjorde det mer tidligere.
      Jeg spiser heller frukt enn kaker. Jeg er ikke så veldig glad i kaker.
      Både soloppgang og solnedgang er fint. Men jeg liker nok best oppgang isteden for nedgang.
      Min samboer er ikke min første kjærlighet, men nå har vi 9 år bak oss, så jeg håper at det er han som snart blir min ektemann. Jeg elsker han, og han betyr enormt mye for meg. Han er min beste venn. Jeg har aldri vært gift.
      Jeg er kristen, selv om jeg ikke går i kirke. Jeg ber, men ikke hver dag. Barna er oppvokst med aftenbønn slik som jeg er fra min mor. Jeg har min barnetro. Jeg er både døpt og konfirmert i kirke.
      Jeg har lett for å bli berørt. Det var mitt fadderbarn i Afrika og mitt fadderbarn i Kambodsja som berørte meg for noen dager siden Da fikk jeg nye bilder, tegninger og fine ord fra dem. Jeg ble fadder til disse to barna igjennom PLAN.
      Ønsker deg en fin kveld og en god natt <3

    10. poesimylife: Så hyggelig å bli mer kjent med deg på.denne måten. Jeg blir så varm i hjertet å lese svarene. Du gjør mye godt og jeg ser at du er et hjertevarm menneske?
      Ønsker deg alt godt fremover?

    11. Hyggelig å bli mer kjent med deg og se di vakre bildene 🙂 Svarer litt kort på spørsmåla..- Liker å ta bilder uansett hvor eller hvordan..hehe.. -Har mange favorittfarger..men veldig glad i blått som minner om blåveisen som kommer om våren. -jeg liker meg selv og er glad for at du også gjør det nå. -Tar noen lyse striper i håret, fordi jeg alltid har vært lys..men blitt mørkere med alderen. -Glad i å lese, men pga vond nakke kan jeg ikke sitte for mye bøyd over bøker av gangen. -liker kaker, men spiser mer frukt enn kaker.-Min oppvekst var helt “perfekt”..men selvfølgelig vanlige “små problemer”som alle har…vondt å tenke på deg og andre som ikke hadde/har det slik.-Mannen og jeg ble kjærester i ungdommen og veldig glad i hverandre fortsatt, før det var det mest småforelskelser. -liker både soloppgang og solnedganger jeg også..men ser flest solnedganger så velger det om jeg må velge.-Jeg tilber ingen spesielt, men forstår godt at andre kan gjøre det. – Jeg blir også berørt av små ting i hverdagen..mennesker og natur 🙂 Klem og god helg til deg <3

    12. annebe: Tusen takk Annebe. Det varmer mitt hjerte. Jeg synes det er så godt å bli kjent med hverandre på denne måten. Du er et herlig menneske som sprer godhet rundt deg?

    13. Hei, flott innlegg. Gøy med spørsmål.
      Jeg liker å ta bilder når jeg er ute på biltur, når jeg ikke kjører da. En gang skulle jeg fotografere ut av bilvinduet mens vi kjørte over ei bru. Det endte med at jeg mistet mobilen ut av bilen i fart. Det var den mobilen….
      Yndlingsfargen min er RØD uten tvil!
      Bleiker noen lyse striper i håret om sommeren, kan farge det rødt når det blir høst…
      Utrolig glad i å lese bøker.
      Kaker eller frukt? Ja, takk begge deler
      Oppveksten var grei med et trygt og godt hjem, men skoleårene var ikke bare gode. det å lære var gøy, men det var ikke friminuttene.
      Mannen min var ikke min første kjærlighet, men vi hat nå vært sammen halve livet 24 år så…
      Både soloppganger og solnedganger er vakre, og jeg liker begge to – men har vel mest tid til å nyte solnedgangene
      Jeg tror på Gud.
      Mye som berører meg. Jeg er et menneske som lett blir berørt og engasjert.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg