Å være kreativ

Hei! En god morgen til deg!

Gårsdagens blogginnlegg var jo litt trist, men jeg vil se det positive ting ut av livet. Det hjelper på humøret:) Så nå vil jeg heller skrive litt positive ting om meg.

Jeg er heldig som jobber på et aktivitetssenteret på et sykehjem for jeg får bruke hjernecellene mine slik at den ikke går i dvale.  Ettersom jobben min består av å finne aktiviteter for de eldre, er jeg alltid på besøk hos Pinterest.

Denne ideen fant jeg der og jeg bare tilpasset det for de eldre. Jeg viste dem et eksempel ( bilde nr. 7) og foreslå hva kunne de bruke som kjole til ballerina slik at de har en ide hvordan de skal gjøre det. Det fleste av dem er 90 åringer.

Her er resultatet. En fin aktivitet  også for de som har små barn i huset.  

 

Og ettersom vi har samarbeid med barnehagen, hadde jeg også laget et eksempel på enhjørning som barna kunne lage sammen med de eldre.

På hjemmefronten har jeg begynt med en ny gryteklut. Det går ikke så fort på grunn av smerte i leddene. Hekler kanskje halv time hver dag. 

Det hjelper meg å kunne se litt lys i tilværelsen når jeg kan gjøre litt om ikke mye.

Har du noe prosjekt på gang?

En ting til å være takknemlig. Minn sønn og hans datter hadde bursdag i går. Og en av mine døtre har også bursdag på samme dag, men vil ikke publiseres:) 

Jeg skulle ønske jeg var der til å feire sammen med dem. Men er takknemlig for at de har det bra.

Enn du? Har du flere i familien som har bursdag på samme dag?

Avslutter med en sitat:

Du kan ikke bruke opp kreativitet. 

Dess mer du bruker, 

jo mer du har.

Maya Angelou

14 kommentarer
    1. Godt å kunne være kreativ, da blir man glad. Supert at dere kan gjøre sånt på sykehjemmet. Jeg tenker at DE også blir glad av å gjøre sånt 🙂 Fine ting du hadde funnet fram . Håper du får en god dag i dag Ligaya <3 klem

    2. Flotte aktiviteter! Må være en veldig hyggelig jobb å ha. Godt at det er enkelte sykehjem som beholder aktivitetsenter. Vet at det er mange som har kuttet ut det pga kostnader, og det synes jeg er veldig trist.
      De eldre trenger mennesker som deg, med din positivitet. <3
      Koselig bilde av bursdagsbarna! 🙂

    3. Du har en flott blogg og den er jo mest positiv 🙂 Gryteklutene du hekler er kjempefine 🙂
      Humøret og det som skjer med oss gjenspeiler jo i innleggene. Ja for oss som har hverdagsblogg.
      Du er flink og kreativ, rett og slett gøy å følge deg 🙂
      Gratulere så masse til dine barn og barnebarn <3
      Selv er jeg født på min mormor sin dag, og min datter ble født 6 timer for tidlig. Min mor hadde nemlig bursdag dagen etter at min datter kom til verden. Min datter ble født kl. 18.00 kvelden før.

    4. Ja livet består av gode og vonde dager…og de fleste har jo noen lyspunkter å se frem til…Så flott du trives på jobb, og får brukt det du er god på….Så flotte de svarte og brune gryteklutene var!! Selger du? Kunne godt tenkt meg noen sånne…Ja vi har noen i familien som også har på samme dag…Flotte aktiviteter!

    5. Flott sitat 🙂
      De var flotte de damene som fikk kreative kjoler på seg 🙂 Fint prosjekt for de fleste det der 😀
      Nei ingen av mine har bursdag på samme dag – men min svigerdatter og hennes sønn har bursdag på samme dag 😀
      Artig det!
      Ønsker deg en fin fredag og ei god helg 🙂

    6. Det ble mange fine kjoler i friske farger :)) Du er flink og kreativ og fint å sysselsette di eldre på denne måten :)) Gratulerer med di fine dine som hadde bursdag 🙂 To kusiner av meg er født på samme dag (på hver sin side av familien)..det er di eneste jeg kommer på nå 🙂 God helg <3

    7. Toini: Ja, det er sant!
      Ja, jeg stortrives på arbeid.
      Når det gjelder gryteklutene, jeg skulle ønske jeg kunne lage flere..Det blir gitt som gaver til familie eller venner når jeg blir invitert på bursdager. Men jeg tar ikke imot bestillinger på grunn av leddsmerter. Men kanskje en dag, jeg kan lage flere:)
      Takk for hyggelige kommentar:)

    8. HeidiElise: Takk! Er takknemlig fordi jeg har en arbeidsplass som tenker på Livsglede for de eldre og vi jobber mot det målet:)
      Tusen takk for hyggelig kommentar:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg