Komfort

Komfort for mange er å ha hus og hjem, har arbeid, helsen er bra og når man har alt man trenger. Men hva om vi mister hus og hjem for eksempel i en brann, eller mister jobb eller om man blir syk? 

Livet her  på jorden er ikke alltid komfortabel.

Vi møter motstand, utfordringer og noen ganger vi må ut av vår komfortabel soner. Når jeg opplever det finner jeg ro i Guds ord. Man kan være komfortabel  selv midt i stormen når man vet at man under Guds kjærlige oppsyn. 

Hvor henter du trøst når du opplever motstand eller utfordringer i livet?

Deler ord fra den levende boken i mellom bilder. Det kan være trøst for noen som har det tøff akkurat nå.

Bildene er tatt i Cinque Terre ( Italia)

 

 

Om jeg enn skulle vandre i dødsskyggens dal,
          frykter jeg ikke noe ondt.
          For du er med meg.
          Din kjepp og din stav,
          de trøster meg.

Salme 23:4

Når mitt indre er fullt av urolige tanker,
          har min sjel glede av din trøst.

Salmene 94:19

 49 ז Husk ditt ord til din tjener.
          Gjennom det har du gitt meg håp.
          
   
 50 Det er min trøst i nøden
          at ditt ord gir meg liv.

Salmene 119:49-50

Trengsler og ulykker
          lot du meg se,
          men du vekker meg til liv på ny,
          og du løfter meg opp igjen
          fra dypene under jorden.

Salmene 71:20

Jeg, jeg er den som trøster dere.
          Hvem er du som frykter
          mennesker som må dø,
          menneskebarn som visner lik gress?

Jesaja 51:12

Juble, du himmel, og gled deg, du jord,
          bryt ut i jubel, dere fjell!
          For Herren trøster sitt folk
          og er barmhjertig mot sine hjelpeløse.
 

Jesaja 49:13

Og jeg vil be min Far, og han skal gi dere en annen talsmann, som skal være hos dere for alltid: 17 sannhetens Ånd, som verden ikke kan ta imot. For verden ser ham ikke og kjenner ham ikke. Men dere kjenner ham, for han blir hos dere og skal være i dere.

Johannes 14:16-18

Ønsker deg en fin dag uansett hva dagen måtte bringe.

 

 

7 kommentarer
    1. god morgen,fristande bilder,var der vi skulle vært nå som det er så kaldt ute hi hi :=) hvor jeg finner trøst er litt alt etter hva det gjelder,min mann,barn min søster men jeg kan godt ta en prat med vårherre også jeg :=)

    2. Kjempefint og koselig innlegg med kjempefine og nydelige bilder 🙂
      Komfort for meg er alt det jeg gjør i hverdagen, hvem jeg omgir meg med, mannen min, familien min, vennene mine, kattene mine, treningen, leiligheten vår, koret jeg synger i og ikke minst det å tro på Gud. I Bibelen står det: “I Guds Hus er der mange rom”, ergo er det komfort der <3 🙂
      Ønsker deg en kjempefin tirsdag <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg