Å presse på!

Hei på deg! Hvordan går det meg deg? Håper du nyter lørdagen.

Ja, det er lørdag og selv om jeg har fri på arbeid har jeg ikke fri fra husarbeid. Helgavask bør gjøres, klessvasken bør også gjøres og handleturen. Vel, jeg bør jo være takknemlig for å ha hus  å vaske, det betyr at jeg har tak over hodet. Og klær så slapp jeg å gå i filler. Også penger for å handle. Men…livet består jo av gleder og sorger.

I natt etter å vri i sengen i uttalige ganger og klokka var halv to fant jeg ut at jeg må ta ” melantonin” for å få sove. Tok to tabletter fordi  et tablett virket ikke. Fikk ca 3 timer søvn og da jeg våknet føltes det som jeg var på gyngende grunn. Kjente også  at jeg lever. Det verket hele kroppen. Og min bønn til Gud i dag var:  Hvor lenge jeg skal være slik?

Men, sola skinte. En påminnelse at så lenge sola kommer, så er det fortsatt håp for denne aldrende og verkende kropp. Utmattet som jeg var, prøvde jeg å vaske hus, klær,

og byttet sengetøy med masse pauser innimellom. Endelig klarte jeg det.

Så var det bare å finne sofa for å hente igjen litt styrke.

Etter å hvilte lite grann, rumlet magen. Tid for lunsj. Etter lunsjen dusjet jeg for å dra til butikken. Jeg skulle til flere butikker, tenkte å handle bingogevinst for jobben, men kroppen var virkelig utmattet og jeg var virkelig svimmel. Så jeg dro hjem etter å ha vært på en butikk. La meg på sofa og sovnet mens jeg lyttet på en andakt på internet. Bra at jeg ikke var i kirke. Tror ikke presten eller pastoren ville like det at jeg sovnet. Heldigvis, Gud forstår at kroppen min trengte søvn. Da jeg våknet var lemmene stive og vondt. Så  søkte jeg på you tube en ” bevegelighetstrening”  og prøvde å utføre trimmen. Klarte det til slutt på min måte til. Nå, kan jeg skrive noen ord.

Deler noen bilder fra gåturen min en dag.

Enn du? Hva har du gjort i dag?

Avslutter med dagens ord:

8 kommentarer
    1. Så mange vakre bilder 🙂 Ikke noe koselig å være i dårlig form og sove dårlig.. Ikke særlig god form i dag jeg heller men sov ok i natt.. Vi har handla og tatt en kaffe i dag og nå blir det TV og god mat ..Klem og fin kveld til deg..god bedring også <3

    2. Uff, det hørtes slitsomt ut, men godt du fikk kommet deg ut 🙂 Når man går rundt og tar bilder glemmer man alt annet nesten 🙂 Jeg har bare reist hjem fra ferie i dag, meldt så mye regn 😮

    3. Så flotte bilder fra gårsdagens tur 🙂

      Ja en må prøve å gjøre det man klarer – ta pauser og ikke slite seg ut………. man skal ha energi til så mye liksom 🙂

      Men det er godt med alt som er gjort 🙂

      God søndag til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg