Aksepterer at man er syk

God morgen  til deg. Skinner sola hos deg? Her hos “Happy Castle” skinner sola. Det lover godt.

Selv har jeg vært våken siden klokka ett i  natt og verden gynger. Men da klokka var åtte, måtte jeg sto opp  for jeg har time til sykehus for mammografi. Heldigvis er mannen min hjemme og kan være ledsager for meg:)

Ellers har jeg vært hos terapeut i går for samtale og i følge henvisning fra min lege trenger jeg hjelp til å akseptere at jeg ikke kunne jobbe lenger på grunn av min situasjon. Terapeuten mener at jeg ikke lider av depresjon, men må fortsatt  bearbeide sorgen og akseptere sykdommen og gjøre det beste ut av det.

Senere   igjen hos fotsoneterapeut, sa hun til meg at jeg kan bli 100 prosent frisk hos henne. Men jeg bør  ta hyppig behandlinger om så det vil ta 100 ganger. Hvem skal jeg tro på da?

Ellers middagen vår i går besto av  kjøtt. Marinert i sitron, soyasaus, chili, laurbærblad, hvitløk og salt.

Stekte i ovn og toppet meg grønnsaksblanding og løk.

Spiste med potet. Godt og sterk:)

Avslutter med dagens ord. En påminnelse om å sette min lit til Gud.

Ønsker deg en solskinnende dag:)

Hva er dine planer i dag?

9 kommentarer
    1. Takk for et fint innlegg, med fine ord! 🥰

      Sola skinner her også. 🌞

      Så fint bilde av deg. Du kler denne fargen godt! 😀

      Tror det er viktig at du aksepterer situasjonen, først da kan du ha fokus mot å bli bedre også.
      Da får du tid og ro til å tenke på deg selv, og slippe stress for kropp og hode.

      Hvis du er som meg, så bruker du masse energi på å tenke på det, og da får du så lite energi igjen.
      Jeg måtte jobbe med det selv, og må det fortsatt, men nå gleder jeg meg heller over at jeg er så heldig at jeg slipper å jobbe når kroppen min ikke vil.
      Jeg kan styre dagene stort sett selv, og det gjør at jeg har det mye bedre enn mens jeg prøvde å klare å jobbe.
      Gode klemmer til deg! 🥰❤
      Lykke til i dag, og god tur! ☺️

    2. god morgen ,vi fikk en rosa morgen men ikke sol for nå har det skyet til .Å være kronisk syk tar tid å akseptere,å betale behandling hos en som garanterer att du blir 100% frisk tror jeg lite på ,ta den tid du trenger,tenk på deg selv så vil du etterhvert akseptere att alt er ikke som det en gang var,da kan du få bedre dager selv om du kanskje må slutte å jobbe

      1. Tusen takk for gode råd. Ja, jeg må vel gjøre det. Vi kan ikke velge hva som skjer med oss. Men vi kan velge hva vi kan gjøre med de. Takk for titten:)

    3. Fine ord til slutt. Ja, det er ikke lett å godta at du ikke kan jobbe som før. Men det er nok viktig å ta en dag av gangen. Ønsker deg en fin dag og lykke til videre. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg