ALLE DISSE TINGENE

For jeg kan gjøre alt ved Kristus, som gir meg styrke. Filipperne 4:13

Alt! Hva er det vi kan gjøre? Sove, spise, kommunisere, arbeide, lære, lese, lytte, være kreative, trene, leke, tenke, blogge blant annet. Det står at vi kan gjøre alt ved Kristus som gir oss styrke.

Men etter min forståelse, ikke alt vi gjør er Kristus med. Hvis vi sladrer, er det ikke gjennom Kristus vi gjør disse tingene. Hvis vi spiser for mye mat som gjør oss syke, hvis vi bare jobber for egen vinning, hvis vi er kreative for å lure andre mennesker, hvis vi trener for mye som går utover helsa, spiller 24/7 eller tenker dårlige tanker, så gjør vi ikke disse tingene gjennom Kristus. Fordi Jesus Kristus ikke vil gjøre disse tingene fordi han er rettferdig og hellig.

Gud sa at vi kan gjøre alt gjennom Kristus som gir oss styrke. Det betyr at selv om vi automatisk kan gjøre alle de gode tingene jeg skrev ovenfor, men det er ikke med vår egen innsats at vi kan fungere i disse områdene, men gjennom Kristus.

Æren er ikke vår, men til Kristus. Så husk at det ikke er vi, men gjennom Kristus.

 Jeg er korsfestet med Kristus, og jeg lever ikke lenger, men Kristus lever i meg. Det livet jeg nå lever i kroppen, lever jeg ved tro på Guds Sønn, som elsket meg og ga seg selv for meg. Galaterbrevet 2:20

Bønn:

Kjære Gud, jeg takker deg for at du gir oss styrke til å kunne gjøre mange ting. La oss ikke ta alt for gitt fordi alle disse tingene kan være borte på et øyeblikk. Men når vi erkjenner at alt kommer fra deg, vil vi være sikre på at du også kan forsørge oss i tider når det er mangel. Når vi erkjenner Ditt nærvær i våre liv, kommer vi til å gjøre de rette tingene. Jeg priser og takker deg. I Jesu navn ber jeg. Amen

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg